הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: יוני קמפינסקי

תא"ל במיל' הרב רפי פרץ, יו״ר איחוד מפלגות הימין, התראיין הבוקר (רביעי) לתוכנית ״קלמן ליברמן״ ברשת ב׳, והתייחס לפגישתו אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין.

הרב פרץ חזר והדגיש כי איחוד מפלגות הימין מבקשת את תיקי המשפטים והחינוך, "סמוטריץ' משפטן מעולה, אני איש חינוך כל ימיי וזה טבעי ביותר שניכנס למשרדים הללו".

הרב פרץ נשאל על החיבור עם "עוצמה יהודית" ועל קיום ההתחייבות כלפיהם, וענה כי הוא מאמין בפוליטיקה ישרה, "עשינו פעולה מאד מורכבת בחיבור עם עוצמה יהודית, פעולה שהוכיחה את עצמה, אני רואה בהם שותפים שעזרו לנו להגיע לאן שהגענו ובזכות החיבור הזה כולנו נמצאים היום בכנסת".

הרב פרץ נשאל על היתכנות החוק הנורבגי ועל ההבטחה שניתנה לאיתמר בן גביר שהמפלגה תפעל למינויו בוועדה למינוי שופטים, והצהיר: "אנחנו נקיים את הסיכומים. באשר לחוק הנורבגי, גם רה״מ הבטיח וזה בוודאי אחד התנאים המהותיים, אנחנו נקיים את ההסכם ככתבו וכלשונו ובמסגרת החוק הנורבגי אורית סטרוק ואיתמר בן גביר יכנסו לכנסת".

"לגבי החברות במינוי שופטים נעלה את זה במשא ומתן כחלק מהדרישות שלנו אבל אני לא הולך לנהל משא ומתן בתקשורת". הרב פרץ הדגיש כי המשא ומתן עם הליכוד נמשך והדרישות הן ברורות, חד משמעיות ורציניות.

סמוטריץ' לא חושש מתפירת תיק: עלינו לא יאיימו