ריבלין: מקווה שתקום ממשלה גדולה ויציבהכאן 11

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל היום (רביעי) את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-21 מידי יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר.

מלצר אמר בטקס כי "היו שניסו לערער על חשיבות מוסדות חשובים ביותר לדמוקרטיה. עצמאות בית המשפט העליון חשובה בדיוק כמו הרשות המחוקקת וכמו הרשות המבצעת - צריך להבין שדמוקרטיה היא שילוב כל הגורמים הללו".

על איילת שקד ונפתלי בנט שטענו לאי סדרים בספירת הקולות, אמר מלצר "קיבלתי בסלחנות את הניסיונות לערער את הלגיטימיות כי לא תופסים אף אדם בשעת צערו".

"ועדת הבחירות המרכזית, ממלאת תפקיד חיוני בהבטחת ניהולן התקין של הבחירות. חברי הוועדה פעלו בממלכתיות, ביושר ובהוגנות, על מנת להבטיח שוויון לכל המועמדים בפני החוק ובפני הבוחר", אמר ריבלין.

"אני שמח שנפתרו התקלות השונות, חשוב שכל אזרח בישראל ידע, שהקול שלו נחשב, שהקול שלו נספר. תודתי נתונה לחברי הוועדה, ולשופט מלצר העומד בראשה, על עבודתכם המאומצת בתקופה האחרונה".

לדבריו "מערכת הבחירות הנוכחית טמנה בחובה אתגרים שכמותם טרם ראינו. נוכחנו לדעת, מחד, הטכנולוגיה היא כלי חשוב להגברת השקיפות והנגישות. השנה, לראשונה, נערך 'פיילוט' המאפשר לעיוורים וללקויי ראייה להצביע באופן עצמאי, באמצעות מכשיר עזר ייחודי. מאידך, הטכנולוגיה עלולה לשמש גם כלי נשק, להתנגחות משולחת רסן ביריבים פוליטיים. מול מגמה מסוכנת זו התייצבו חברי ועדת הבחירות והצהירו בקול ברור: "'ארור מכה רעהו בסתר'. אנונימיות אינה מקנה "פטור" מכללי המשחק הדמוקרטי, ומסך המחשב איננו שריוֹן חסין-כל"

ריבלין הוסיף "הצטערתי לגלות, כי שיעור ההצבעה בבחירות הנוכחיות היה נמוך במעט מזה שבקודמתה. משימתנו מכאן והלאה היא להגביר את האמון, לחזק את מעורבותו של הציבור בשיח הפוליטי, ולתמרץ כמה שיותר מאזרחי המדינה לממש את זכותם וחובתם הדמוקרטית".

בסיום דבריו אמר הנשיא "ביומיים האחרונים קיימתי ההתייעצויות עם נציגי הרשימות בהן בחרו אזרחי ישראל, ובקרוב אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד עליו המליצו חברי הכנסת. כולי תקווה, כי נשוב בקרוב מאוד לשגרת החיים בהנהגתה של ממשלה גדולה, יציבה, שתשקף כמה שיותר את רצון העם. ברכות למדינת ישראל, על תהליך דמוקרטי, איכותי ורציני, ברכות למתמודדים, ותודה לוועדת הבחירות".

בשעה 19:00 יקבל הנשיא את בנימין נתניהו, המועמד אשר עליו החליט להטיל את הרכבת הממשלה. בשעה 20:05 יחתום ריבלין על כתב המינוי של המועמד להרכבת הממשלה וימסור אותו לידיו.

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה אמש את תוצאות הבחירות הרשמיות, מהן עולה כי הליכוד נותר עם 35 מנדטים, רשימת כחול לבן גם היא מקבלת 35 מנדטים. ש"ס מקבלת 8 מנדטים ורשימת יהדות התורה זוכה גם היא לשמונה מנדטים.

לקריאת התוצאות המלאות לחצו כאן

רשימת חד"ש-תע"ל זוכה לשישה מנדטים, רשימת העבודה זוכה לשישה מנדטים, רשימת ישראל ביתנו זוכה לחמישה מנדטים ורשימת איחוד מפלגות הימין זוכה לחמישה מנדטים.

רשימת מרצ זוכה לארבעה מנדטים, רשימת כולנו זוכה לארבעה מנדטים ורשימת רע"מ-בל"ד זוכה לארבעה מנדטים.

מחוץ לכנסת נותרות על פי התוצאות הרשמיות מפלגות הימין החדש, זהות וגשר, שזכו למספר קולות משמעותי אך לא עברו את רף אחוז החסימה.