בית משפט השלום בירושלים קיבל תביעה שהגיש אזרח ששמר בכניסה ליישוב מעלה מכמש והותקף על ידי קצין משטרה ממחוז ש"י. השופט חייב את הקצין לשלם לאזרח סכום של עשרים וחמישה אלף ש"ח.

כתב התביעה מגולל מקרה חמור שאירע בשנת 2015, במהלכו הגיע הקצין במהלך השבת לכניסה ליישוב על מנת לאסוף שוטר נוסף. השומר שעמד בש"ג של היישוב אמר לקצין כי מדובר ביישוב דתי, וכי יאפשר לו להיכנס רק אם מדובר בצורך מבצעי בלבד, אלא שהקצין בתגובה נכנס ליישוב, החל לרדוף אחר האזרח, היכה אותו, הטיח ראשו ברכב, ולבסוף שלף גז פלפל וריסס חמש פעמים לעבר פניו של המאבטח, שכבר היה שרוע על הקרקע. אם לא די בכך, החליט הקצין אף לעצור את האזרח ולהסיעו בשבת.

קצין משטרה תקף אזרח וישלם אישיתאלירן אהרון

האזרח הגיש לבית משפט השלום בירושלים תביעה באמצעות עורך הדין איתמר בן גביר. סגן הנשיא גד ארנברג קיבל את התביעה ופסק כי הקצין יפצה את האזרח בסך 25,000 ש"ח, בגין המעצר הבלתי חוקי, והאלימות שהפעיל כלפיו.

בפסק הדין כתב השופט גד ארנברג: "פעולותיו של הקצין חרגו ממתחם הסביר לאורך כל האירוע, החל מעיכובו של התובע דרך מעצרו וכלה בהפעלת אמצעי מעצר בלתי סבירים כלפי התובע. במצב דברים זה, בנסיבות האירוע שלא היו לו כל מאפיינים ביטחוניים - על אף טענות שהעלו הנתבעים, אשר ניסו לשוות לאירוע אופי בטחוני - בחינת פעולותיו של הנתבע מובילה למסקנה כי ראוי לחייב הנתבעים בגין נזקי התובע".

עוד הוסיף השופט כי הקצין התיז פעם אחר פעם אחר פעם גז פלפל בתובע גם לאחר שהיה שרוע על הקרקע:"בחינה מפורטת של הנראה בסרטונים, מעלה תמונה קשה של שימוש בכוח ובגז פלפל נגד התובע אשר התנגד אך באופן פאסיבי למעצרו. מתיעוד המצלמות עולה כי הקצין הטיח האזרח על הניידת, הטיח את האזרח בשער היישוב, ריסס פניו של האזרח בפעם הראשונה, בפעם השניה והשלישית. לאחר התסות אלה נראה התובע שוכב על הקרקע והנתבע מרסס אותו שוב, בפעם הרביעית כאשר האזרח נשמע אומר לקצין 'בסדר, מה שאתה רוצה.די' ושניה לאחר מכן הנתבע מרסס את פניו שוב בפעם החמישית כאשר התובע שכבב על הקרע ולא מתנגד למעצר - אף לא באופן פאסיבי".

עו"ד בן גביר הגיב "אני שמח שבית המשפט עשה צדק וקיבל את התביעה. אנו נדרוש פיטורי הקצין. ידע כל שוטר וקצין כי הפעלת אלימות שלא כדין כנגד אזרחים תעלה לו בתביעה שתפגע בכיסו ובעבודתו. שוטרים לא יעשו במדינת ישראל ככל העולה על רוחם ויתעללו באזרחים".