מאות בני אדם הגיעו הלילה (שלישי) לבית הכנסת של חב"ד בפאווי שבקליפורניה, כדי לחלוק כבוד אחרון ללורי גילברט קיי, שנרצחה בפיגוע הירי שאירע בבית הכנסת בשבת.

בתה של לורי, חנה קיי, הגיעה לטקס כשהיא לבושה בוורוד והסבירה כי בחרה בצבע זה מכיוון שאימה "הייתה קשת בענן".

"כולם היו חברים שלה, אחים שלה, ואנשי סודה. האור שלה הגיע לכל פינה בעולם הזה", אמרה חנה קיי.

הווארד, בעלה של לורי, רופא במקצועו, סיפר שניסה לבצע באשתו החייאה מבלי שידע מי היא - וכשגילה שזאת היא התעלף. הוא סיפר כיצד ניסה להחיות את לורי ללא הצלחה, ואמר כי "היא לא סבלה".

לטקס הגיע גם רב בית הכנסת, הרב ישראל גולדשטיין שנפצע בפיגוע. בנוסף הגיע גם תושב שדרות לשעבר אלמוג פרץ עם אחייניתו נויה דהן, שאותה חילץ יחד עם ילדים אחרים מבית הכנסת ונורה ברגלו.

בתוך כך, הלילה הוגש כתב אישום נגד ג'ון ארנסט, הצעיר בן ה-19 שביצע את הפיגוע. הוא מואשם ברצח, ובשלושה סעיפים של ניסיון רצח. בנוסף הוא יעמוד לדין על ניסיון הצתה של מסגד בעיר אסקונדידו לפני כחודש.

אתמול הודיעה הבולשת הפדרלית בארה"ב, ה-FBI, כי דקות ספורות לפני פיגוע הירי התקבל דיווח על הפוסט שהעלה ארנסט לרשתות החברתיות.

ב-FBI ציינו כי הדיווח כלל קישור לפוסט שכתב ארנסט, אך ללא זהות המחבר או המיקום בו יבוצע הפיגוע. בשל כך ובדקות הספורות שהיו לרשות הבולשת לפעול, נמסר בהודעה רשמית, לא היה די זמן כדי לאתר את החשוד.