הרב אליעזר קשתיאל, ראש הישיבה לבוגרי צבא של מוסדות ''בני דוד'' ביישוב עלי, הסביר ברדיו 103FM את ההתבטאות משיעור לתלמידים שפורסמה בחדשות 13 ולפיה ''אנחנו מאמינים בגזענות''.

"הדברים לא נאמרו ביחס לשואה. זה היה שיעור מלפני הרבה שנים שהנושא שלו היה לנסות לתת תרגום מודרני למושג העבדות התנכ"י. כשאנחנו קוראים על המושג עבד בתנ"ך אנחנו מיד מתקוממים ובצדק כי זה זר לנו. אנחנו כאנשים דתיים מתמודדים עם המושג עבדות והביטוי 'בחר בנו מכל העמים' והמשמעות המודרנית הסוציאליסטית שלהם".

אתה מדבר על הבדלים בין גזעים.
"המילה גזעים אינה מילה מוצלחת אם היא נאמרה בהקשר מסוים. כשרואים שיש עמים מאוד מוצלחים עם יכולות גבוהות ויש עמים שההיסטוריה מראה שהם נכשלים, אותי מעניין מה זה אומר".

אתה חושב שזה שעם היהודי מצליח זה אומר שהוא גזע עליון?
"לא. זה אומר שהוטלה עליו אחריות כבדה יותר. בכיתת ילדים אפשר לראות מי נולדו עם נתוני פתיחה טובים יותר. זה אומר שהם יעופו קדימה ויזלזלו בחלשים או שמוטלת עליהם אחריות?".

אתה אומר שיש ילדים שהם מגזע מסוים ומראש עם נתוני פתיחה טובים יותר? תסביר את האמירה שלך 'אנחנו מאמינים בגזענות'.
"אלוהים נתן לאדם מסוים או לחברה מסוימת תכונות מולדות חזקות כדי שהוא ייתן לאחר".

כשאתה אומר שאנחנו מאמינים בגזענות האם אתה מתכוון לכך שהעם היהודי הוא גזע איכותי יותר ולכן יכול לתת יותר?
"בדיוק כך. כשאדם אומר בקידוש 'כי באנו בחרת ואותנו קידשת מכל העמים' למה הוא מתכוון? זו תורת הגזע? הוא אומר שאנחנו עם שהאלוהים בחר בו. לא בשביל להתנשא אלא בשביל להביא ברכה לכולם".

במה היהודים חזקים לדעתך?
"לאור הדורות אנחנו רואים את החמלה של העם היהודי".

אתה אמיתי שאתה אומר את זה?
"אמיתי לגמרי. עם שרואה מולו אנשים במצוקה ומושיט יד".

אני ראיתי בבחירות האלה שהעם היהודי בינו לבין עצמו לא מוצא חמלה.
"אם יש משהו שקורע לי את הלב זה חוסר החמלה הפנימית שלנו".

זה נכון שבנט ונתניהו רצו להגיע לדבר במכינה ולא אפשרת? אתה בעד שהרב פרץ יהיה שר החינוך?
"אני לא מתעסק בפוליטיקה ובעד שלכולם יהיה טוב. אני מתעסק עם נוער ימני ודתי ומתמקד ביחס בוגר יותר ומוסרי יותר כלפי האוכלוסייה הערבית שאנחנו, אם אנחנו רוצים או לא, שולטים בה. זה מחייב אותנו להמון נתינה, רגישות ומוסריות. על זה התחנכתי בבית ובסוף זה יוצא הפוך וזה כואב לי. אנחנו צריכים להיות הרבה יותר בוגרים ביחס שלנו אליהם. אנחנו כחברה מזלזלים בהם ומתנשאים מעליהם ואנחנו צריכים לחפש איך להושיט יד. אנחנו אומה חזקה שיכולה לתת".

אז הדברים שפורסמו מתוך השיעור שלך הוצאו מהקשרם?
"לגמרי. הפוך מכל המטרה של השיעור".