תיק מז"פ שכלל בדיקות להוכחת הטענה כי פעילי ימין קיצוני נופפו בנשק אמיתי במהלך חתונה אבד, כך עלה מדיון שהתקיים אתמול בתיק החתונה בבית משפט השלום בירושלים.

במהלך הדיון בפרשה שזכתה לשם "חתונת השנאה", בשלב ההוכחות, הגיעו גם אתמול להעיד עדים מטעם המשטרה. אחד מהם היה מומחה שמסר חוות דעת ולפיה יש התאמה בין הנשק שנופפו בו שני נאשמים לרבות החתן, לבין נשק אמיתי שנמצא ברישיון אצל אחד מהם.

הפרקליטות העלתה את המומחה על דוכן העדים לאור תגובת הנאשמים כי מדובר בנשק צעצוע, אלא שבמהלך חקירתו הנגדית של המומחה על ידי עורכי הדין איתמר בן גביר, יצחק בם ועורכי הדין מטעם עמותת חוננו עדי קידר, דוד הלוי, אביחי חג'בי ומשה פולסקי עלה כי אבד תיק המז"פ באמצעותו ביקש המומחה להוכיח את טענותיו.

כאשר המומחה נשאל האם הוא ערך שיחזור או בדיקת אימות הוא ענה כי התיק נעלם וכדבריו "עד הבוקר חיפשו את התיק אך לא מצאו".

המשמעות היא ששוב אבדה ראיה מרכזית לתביעה כאשר כבר בדיונים הראשונים נחשף כי במשטרה איבדו גם את הקלטת המקורית של החתונה.

עורך הדין איתמר בן גביר אמר כי "כאשר מגישים כתב אישום שיש בו רדיפה פוליטית והתנכלות אין פלא שמאבדים עוד ועוד חומרים מהתיק ומתגלים שוב ושוב מחדלים. הגיע הזמן שהמשטרה והפרקליטות יפסיקו את הרדיפה נגד הנאשמים ויחזרו בהם מכתב אישום מופרך ובעייתי ביותר שסותר את עקרונות הדמוקרטיה".

עו"ד עדי קידר הוסיף, "פעם נוספת אנו נתקלים במחדליה הקשים והקיצוניים של התביעה בניהול תיק חתונת השנאה. המדינה כל כך ראתה חשיבות בהגשת כתב אישום מופרך ומפלה מיסודו ובדרך הפתלתלה ובניסיון הנועל להרשיע נאשמים חפים מפשע, שחדרו לפרטיותם, ונכנסו לחתונה - לאירוע פרטי, אנו נתקלים פעם אחר פעם בראיות משמעותיות שנעלמו ואבדו. אנו נמשיך להילחם על חפותם הברורה של הנאשמים ולהצביע על מחדליה של התביעה והרצון להרשיע את הנאשמים בכל מחיר והכל בהנחיית שי ניצן פרקליט המדינה".

ממשטרת ישראל נמסר: ''צר לנו על הניסיון לקושש כותרות שעה שההליך המשפטי עודנו מתנהל. נדגיש כי תיק החקירה לא אבד וכלל הראיות שנאספו במהלך החקירה נמצאות הן בידי הפרקליטות והן בידי היחידה החוקרת''.