נתניהו ומוגריני
נתניהו ומוגריניצילום: לע''מ

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, השתתפה היום (שלישי) בועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית ומתחה ביקורת על התנהלות ישראל.

"הסיכוי להשיג את פתרון שתי המדינות הולך ומתרחק. ישראל ממשיכה להרחיב את ההתנחלויות ולבטל מנגנונים בינלאומיים המגינים על הפלסטינים. האמונה של שני הצדדים בפתרון של שלום וביטחון הולכת ופוחתת", אמרה מוגריני.

היא הבהירה כי "למרות שיש מי שמציע לוותר לגמרי על פתרון שתי המדינות, זה עדיין הסיכוי היחיד לפתור את הסכסוך הישראלית פלסטיני".

ישראל ביקשה בימים האחרונים מהאיחוד להגדיל את השקעתו בפלסטינים, לאור הטענות לפיהן הרשות נמצאת על סף קריסה כלכלית בשל העובדה שהיא אינה מוכנה לקבל את כספי המסים שישראל גובה עבורה, בניכוי הכסף שמעבירים הפלסטינים למחבלים ובני משפחותיהם.

מוגריני סיפרה כי האיחוד קיבל את הבקשה. "האיחוד האירופי יישאר התורם הגדול ביותר והאמין ביותר של הפלסטינים. הסיוע של האיחוד האירופי לפלסטינים מגיע ליותר מ-300 מיליון אירו מדי שנה ב -15 השנים האחרונות. היום אנחנו מכריזים על סיוע הומניטרי נוסף בסך של 22 מיליון אירו שיתחלק בין הרשות הפלסטינית ועזה".

היא שבה ואמרה כי "לא ניתן להפריד את הסיוע הכלכלי שלנו לפלסטינים מפתרון שתי המדינות. עזרה פיננסית אינסופית לא תוכל להביא שלום. רק הסכמה על פתרון שתי המדינות יעשה זאת".