ליברמן: "רוצים למנוע את הטירוף בנושאי דת ומדינה"באדיבות ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (רביעי) עם ח"כ אביגדור ליברמן, כחלק מהמגעים לצירוף סיעת ישראל ביתנו לממשלה החדשה.

נתניהו וליברמן דנו בדרישות ובתנאים שהציבה ''ישראל ביתנו'' לכניסה לקואליציה.

''הפגישה התקיימה באווירה טובה ונסובה סביב גיבוש מדיניות ביטחון מוסכמת ושמירת הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה", נמסר מלשכת ליברמן. ''הצדדים הנחו את צוותי המשא ומתן להמשיך בדיונים''.

אתמול אמר יו"ר ישראל ביתנו כי ''בנושאי דת ומדינה, אנחנו בעד מדינה יהודית, ואנחנו נגד מדינת הלכה''.

"אנחנו גם מקבלים ומכבדים את הכרעת הבוחר, המחנה החרדי-חרד''לי קיבל 22 מנדטים ולכן ברור לי שלא נוכל להעביר חלק מהיוזמות שהיינו רוצים להוביל בכנסת הזאת ולכן אנחנו רואים את תפקידנו למנוע פגיעה בסטטוס קוו ולמנוע את הטירוף".

''מה שראינו בחודשים האחרונים זה טירוף מוחלט - אנחנו דורשים לאסור שימוש בכל בדיקות DNA בבתי הדין הרבניים, לא לבדיקת יהדות, לא לצרכי נישואין או גירושין".

ליברמן הדגיש כי "כל עוד לא הגענו להסכמות בסוגיות עקרוניות, לא ננהל מו"מ על התיקים. זה צריך להיות ברור וחד".

נתניהו התייחס אתמול בישיבת סיעת הליכוד למשא ומתן הקואליציוני ואמר "אנחנו בעיצומה של מלאכת ההרכבה. זאת עבודה לא פשוטה ויש לה היבטים שונים - גם בחלוקת תפקידים וגם בשליטה על תקציב המדינה ובאתגרים רבים אחרים. אני מקווה שהעבודה הזאת תסתיים לפני התאריך הסופי אבל אני בכלל לא בטוח בזה, כי בדרך כלל מתכנסים סביב הדד-ליין ולכן ייתכן שנגיע לתאריך השני".

"במקביל אנחנו מתחילים את הפעולות הנדרשות בכנסת. אני מתכוון לשוחח באופן אישי עם כל השרים והח״כים ואשתדל לעשות זאת בימים הקרובים. אנחנו עמלים קשה על חוק הגיוס אבל יהיו גם הרבה חקיקות והרבה עבודה בכנסת", הוסיף ראש הממשלה.