אבו מאזן ובכירי הרשות הפלסטינית
אבו מאזן ובכירי הרשות הפלסטיניתצילום: Flash90

בכתבה שהתפרסמה ב'כאן חדשות' הובא קולם של תושבי הרשות הפלסטינית אשר הביעו את אי האמון שלהם בהנהגה הערבית ואף אמרו שהם מעדיפים את שלטון ישראל.

על רקע הסירוב של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לקבל את התקציבים שמעבירה לו מדינת ישראל מידי חודש בשל קיזוז משכורות המחבלים, ישנו חשש מקריסתה של הרשות.

ברחוב הערבי דווקא לא מודאגים מהמצב ויש כאלה שאפילו קוראים למדינת ישראל לבוא ולשלוט יותר ביהודה ושומרון.

אחד המרואיינים בכתבה אמר: "שיבואו לפה ישראל, הרשות (הפלסטינית, י"ג) לא מעניינת, הרשות עושה מה שבא לה ולא מה שהאזרחים רוצים. אנחנו רוצים שיהיה נוח לאזרחים ולא שיהיה להם כספים בכיסים ולכסאות". על השאלה האם זו דעתו בלבד או דעתם של תושבים רבים ברשות הוא השיב, "אני אומר לך שהרבה".

ערבי אחר הביע את כעסו מכך שהיחיד שמרוצה מקיומה של הרשות הפלסטינית הוא אבו מאזן. "גם אנשי המנגנונים מקבלים רק רבע משכורת סתם, רק האחראי הגדול שנמצא למעלה למעלה מרוצה, כל השאר לא".

כזכור, אבו מאזן מסרב לקבל את כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית, במחאה על קיזוז משכורות המחבלים מהתקציבים הללו.

בישיבת הרשות הפלסטינית אמר אבו מאזן: "עמדתנו ברורה. לא נקבל את הכספים מישראל לאחר קיזוז. אם ישראל תחזור בה מביטול ההסכמים, אנחנו מוכנים לנהל איתה דיאלוג ולחיות עימה בשכנות טובה".