הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'
הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מחלוקת במפלגת הבית היהודי סביב מפגש פעילים שעתיד להתקיים הערב (חמישי) בישיבת נחלים.

למפגש הוזמנו פעילים מרכזיים במפלגה על ידי יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך.

חלק מסדר היום של המפגש, כפי שעבר בין הפעילים כולל גם דיון בשאלה "פנינו עם בצלאל לאן?". את הדיון יזם יוסי הרוש, חבר מרכז המפלגה, שבמהלך קמפיין הבחירות תקף בחריפות את הרב פרץ על כך ששיתף פעולה עם האיחוד הלאומי ועם עצמה יהודית.

במהלך הדיון עתידים המשתתפים לעסוק בחיבור עם מפלגת האיחוד הלאומי, במשא ומתן הקואליציוני, בסיכום הבחירות ובבחירת מוסדות המפלגה.

פעילים במפלגה התרעמו בשיחה עם ערוץ 7 על הדיון המדובר. "לא ברור כיצד הרב פרץ יוזם מפגש שבו דנים על המשך דרכנו עם בצלאל כאשר הדיו על ההסכם שחתמנו איתו בביתו של הרב דרוקמן עוד לא יבשה. כיצד היינו מרגישים אם היו מנהלים דיון כזה במרכז האיחוד הלאומי?".

"הרב רפי מכנס פגישה יחד עם אותם פעילים שרק לפני חודש תקפו אותו בחריפות ובחוצפה. אם הוא לא עומד בפני הלחצים הללו כיצד יוכל לעמוד בלחצים במשרד החינוך?", תוהים הפעילים.

נזכיר כי בימים האחרונים מופעל לחצים שונים מצד חברי מרכז בבית היהודי על הרב פרץ לדרוש את התיק הבכיר שיינתן לאיחוד מפלגות הימין, חרף הסיכומים המוקדמים.

בשבוע שעבר התייחס הרב פרץ לשמועות אודות מתיחות בינו ובין יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' ואמר, "הקשר ביני לבין ידידי ורעי בצלאל מצוין, אנחנו שותפים ועובדים ביחד בתאום ובאהבה גדולה וכך בעזרת השם זה ימשך. לטובת עם ישראל והציונות הדתית.

מטעמו של הרב פרץ נמסר, "מדובר בכנס פעילים מצומצם של ראשי וסגני מועצות של הבית היהודי וחברי מרכז. מדובר בכנס שעוסק בסיכום הבחירות והחזרה לשטח. נושא החיבור עם בצלאל סמוטריץ' ומפלגת האיחוד הלאומי לא יועלה לדיון".

עימות חריף במרכז הבית היהודיאלירן אהרון