שיגור רקטה מעזה
שיגור רקטה מעזהצילום: Hadas Parush/Flash 90

הטלוויזיה של חמאס ומקורות פלסטיניים דיווחו הלילה (שני) כי הושגה הפסקת אש עם ישראל, שנכנסה לתוקפה בשעה 04:30. עם זאת, בישראל לא אישרו את הדברים.

מפיקוד העורף נמסר לתושבי עוטף עזה כי הוסרו מגבלות התנועה בצירים ובכבישים והלימודים יתקיימו כסדרם. עם זאת ככל הנראה בישובי שער הנגב ושדות נגב לא יתקיימו לימודים בשל קשיי היערכות לוגיסטית.

קודם לכן נמשכו המטחים לעבר הדרום. אזעקות צבע אדום נשמעו באשקלון ובמועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב ובני שמעון.

עד כה לא דווח על נפילות או יירוטים. בצה"ל אמרו כי הפרטים בבדיקה.

מוקדם יותר דווח על מגעים להפסקת אש, בתיווך מצרים וקטאר, שהיתה אמורה להיכנס לתוקפה בחצות.

עם זאת, גורם במטה הפלגים הפלסטיניים אמר כי "נכון לעכשיו אין כל רגיעה. ישראל מתמהמהת בביצוע ההבנות שהושגו בעבר, אך מבקשת לממש רגיעה תמורת רגיעה".

הגורם הוסיף כי הרגיעה מותנית בהתקדמות הדברים בשטח, ולא תתרחש עד שישראל תבחר להיענות לדרישות הפלגים. דבריו הובאו בדיווח פלסטיני וצוטטו בחדשות 13.

בתוך כך, צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור בעזה. אמש (ראשון) תקפו מטוסי קרב של צה"ל את בניין לשכתו של תופיק אבו נעים, שר הפנים וראש המנגנונים בלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס בעיר נוציראת.

אבו נעים נכלא בידי ישראל ב-1991 ושחורר במסגרת עסקת שליט ולאחריה השתלב בהנהגת חמאס.

בתפקידו הוא אחראי על מנגנוני הביטחון של ארגון הטרור חמאס שנעשה בהם שימוש להוצאת פעולות טרור צבאיות.

קודם לכן מסר דובר צה"ל כי מטוסי קרב של צה"ל השלימו תקיפה של כ- 40 יעדי טרור נוספים של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ לאורך רצועת עזה.

בין היעדים חמ"לי תצפיות, תשתיות תת-קרקע, מחסני אמצעי לחימה, מתחמים צבאיים, עמדות שיגור, עמדות תצפית ועוד.