הילדים עם השחקנים הערב
הילדים עם השחקנים הערבצילום: מנהלת הליגות בכדורגל

שעות לאחר הפסקת האש בדרום הארץ, הגיעו הערב (שני) כ-900 ילדים מצפון הארץ ומישובי עוטף עזה אל אצטדיון סמי עופר, למשחק הליגה בין מכבי חיפה להפועל באר שבע.

הילדים הרבים שהגיעו הינם חלק מיוזמה חדשה של מפעל הפיס ומנהלת הליגות בכדורגל הנקראת 'זמן מגרש', שהושקה היום, שעות לאחר ההכרזה על הפסקת אש בין ישראל לחמאס, כשאלה נכחו באצטדיון שבחיפה יחד עם הנהלת הפיס ומנהלת הליגות.

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי ויו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון, קיבלו את הילדים טרם שריקת הפתיחה ואירחו אותם ביציע.

'זמן מגרש' הוא מיזם חדש משותף של מפעל הפיס ומנהלת הליגות לכדורגל, כשמטרתו היא להנגיש את חווית הכדורגל לילדים מיישובי הפריפריה החברתית והגאוגרפית ולהעניק להם חוויית משחק ברמה הגבוהה ביותר.

עד כה נרשמו לפרויקט למעלה מ 21,000 ילדים מכ-120 רשויות מקומיות, כאשר כל אחד מאותם ילדים המשתתף בחוויה מקבל בנוסף להסעה המאורגנת למגרש מהיישוב וכרטיס כניסה למשחק גם כריך, שתיה, וחולצה במידת הילד, אשר תישאר בחזקתו כמזכרת.

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי אמר: "אנחנו שמחים לראות את הילדים במגרש ונרגשים מכמות הנרשמים לפרויקט. המטרה של הפרוייקט היא להעניק לכל ילדי הפריפריה את ההזדמנות ליהנות מחוויית כדורגל ישראלי מלאה. לאור ההיענות המרשימה נפעל להרחיב את הפעילות גם לשנים הבאות".

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון: "גאווה גדולה לראות את מאות הילדים המצטרפים לעשרות אלפים מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית של ישראל, שבזכות הפרויקט הזה 'זמן מגרש', זוכים לחווית השתתפות וצפייה במשחקים של הקבוצות האהובות עליהם בליגת העל.
בשם מנהלת הליגות, המועדונים, ובשם כל הילדים שנהנו וייהנו מהחוויה הזו, אני מבקש להודות למפעל הפיס על היוזמה המבורכת מעומק ליבי".

נציין כי בשנים האחרונות מקיימת גם מנהלת ליגת ווינר סל שיתוף פעולה פורה עם מפעל הפיס שמטרתו היא להביא את קבוצות הליגה השונות אל בתי הספר ויישובי הפריפריה, יוזמה שמתרחשת כבר שנים ארוכות ומצליחה לסחוף אוהדים רבים אל אולמות הכדורסל.