חברות קידום אתרים מובילות בישראל לשנת 2019

כל מה שאתם צריכים לדעת על קידום אתרים בעידן הדיגיטל של היום.

ערוץ 7 , ז' באייר תשע"ט

קידום אתרים. אילוסטרציה
קידום אתרים. אילוסטרציה
צילום: iStock

היום, בעולם הטכנולוגי המתקדם שאנו נמצאים בו, אם עסק לא נמצא באינטרנט הוא פשוט לא קיים. את זאת יודעים כולם.

בין אם מדובר בחברה שעוסקת בתחום האינטרנט והמחשוב מתוקף תפקידה (חברה טכנולוגית, חברת הייטק או טכנאי מחשבים), ובין אם מדובר בחברה שאין לה כלל קשר לתחום המחשבים, דוגמת חברה להפקת אירועים, חברה לאפיית עוגות, חברה שעובדת עם בעלי חיים ועוד. כי היום עיקר הלקוחות מחפשים את בעלי העסקים באתרי האינטרנט.

מדוע חשוב כל כך לפנות לחברה לקידום אתרים?

בעלי עסקים לא מעטים מעדיפים להשקיע תחילה את כל מרצם וכספם בעסק עצמו, ורק לאחר מכן לדאוג לקידום ושיווק. הם חושבים כי רק באמצעות שירות טוב יוכלו להביא אליהם יותר לקוחות. העניין הוא שכמותם ישנם עוד בעלי עסקים רבים שמציעים שירות לא רע בכלל.

בנוסף, בכל עסק הלקוחות הם אלה שבונים אותו, ולכן חשוב להשקיע ולהביא כמה שיותר מהם. על כן, גם אם אתם נמצאים בתחילת הדרך, חשוב כבר בשלב הזה להביא את הלקוחות שלכם. הלקוחות הראשונים יבנו את הבסיס ללקוחות הבאים.

מעבר לכך, קידום אתרים רלוונטי לא רק ללקוחות חדשים, אלא גם ללקוחות ותיקים. לא אחת, סובלים הלקוחות הוותיקים מעבודת קידום בלתי מקצועית שנעשתה עבורם, ולכן הם זקוקים למקדמים מיומנים שיוכלו להחזיר אותם למסלול שיוביל אותם להצלחה. בדרך זו, כל חברה זקוקה בסופו של דבר למקדמי אתרים טובים ומובילים שיודעים מה הם עושים.

לפנות אל החברה המובילה

לא כל בעל עסק הוא גם מקדם אתרים. אתם אולי טובים באפיית עוגות, אילוף כלבים או ביצוע חקירות פרטיות, אך כאשר מדובר בקידום ובניית אתרים, אתם זקוקים למקצוענים. זאת משום שהבנייה והקידום הן אמנויות של ממש, וכדי להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל, אתם זקוקים לידיים מיומנות.

חברת WEBS המתמחה בקידום אורגני היא אחת החברות המובילות ביותר בישראל לקידום אתרים לשנת 2019. הצוות המקצועי של החברה ילווה אתכם שלב אחר שלב עד שתגיעו לביצועים מרהיבים – החל מהשיחה הראשונית עם הלקוח והאפיון, ועד ליציאה לדרך והשגת התוצאות הרצויות.

כי בעידן המודרני שלנו, אתם צריכים להיות סמוכים ובטוחים שתקבלו את השירות הטוב ביותר. החברה מציעה מגוון רחב של שירותים בתחומים כמו ניהול מוניטין ברשת, קידום אורגני, קידום ממומן ועוד.

קידום אורני – מה זה אומר?

קידום האתר באמצעות הקידום האורגני כולל מגוון רחב של מאפיינים. בסופו של דבר, מדובר בקידום סיזיפי ואטי שבסופו של דבר מניב תוצאות. הקידום האורגני משלב בתוכו כמה פעילויות שכדאי להכיר מקרוב:

אופטימיזציה לעמודים – כדי להעלות שלב במנוע החיפוש של גוגל, חשוב להתאים אליו את העמודים. וזה אומר שיש צורך להתאים את מילות המפתח בטקסטים למספר הרצוי, להוסיף תמונות, לערוך את העמוד מבחינה עיצובית ועוד מגוון רחב של דברים. כאשר כל עמוד ועמוד מותאם למנוע החיפוש של גוגל והתגיות המתאימות מצויות בעמודים, ניתן להגיע לתוצאות טובות בהקדם.

  • מבצעים חקר מילות מפתח – אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות כאשר ניגשים לקידום אתרים, הוא לבצע מחקר על מילות המפתח בתחום. חשוב לבדוק מיהם המתחרים בתחום המסוים ואם יש מילות מפתח שבאמצעותן ניתן להתעלות על המתחרים. מילות המפתח הן למעשה המילים שמקליד הגולש כאשר הוא מחפש שירות מסוים, ולכן חשוב להתמקד בהן ולשלב אותן בטקסט בעדינות.
  • בנייה של קישורים חיצוניים – הקישורים החיצוניים הם בעלי השפעה רבה על מנוע החיפוש והמיקום של האתרים. העניין הוא שברגע שגוגל רואה שלאתר מסוים יש קישור לאתר חיצוני, היא מבינה שלאתר יש חשיבות רבה, ועל כן מדרגת אותו במקומות הראשונים. חברת קידום מקצועית יודעת להשיג את הקישורים האלה, במטרה לקדם את האתר שלכם.
  • דואגים לחוויית משתמש באתר – חוויית המשתמש (UX) היא החוויה שעובר המשתמש החל מהרגע שהוא נכנס לאתר ועד שהוא יוצא ממנו. כאשר בונים חווית משתמש טובה, ניתן לצמצם את אחוזי הנטישות באתר ולהוביל לתוצאות איכותיות. חוויית המשתמש מתבטאת בתחומים רבים כמו היררכיה נכונה באתר (כך שהלקוח יוכל לנווט באתר בקלות וללא בעיות), תכנים ברורים ואיכותיים, כפתורים המעודדים לפעולה (כמו כפתורי רכישה), אתר מעוצב ואתר ששפתו מותאמת לקהל היעד שלכם.

לקידום האורגני יתרונות לא מעטים. אף על פי שמדובר בעבודה לא פשוטה שעשויה להניב תוצאות רק אחרי חודש או יותר, היא משתלמת בסופו של דבר מכמה בחינות. דבר ראשון, מדובר באתר לעסק שלכם, ובתור כזה הוא מוכרח להיראות טוב.

כשיש לכם אתר מקצועי ובו תכנים איכותיים, תמונות וסרטונים, אתם יודעים שכרטיס הביקור שלכם מוכן. שנית, אתר המקודם בקידום אורגני מועדף על הגולשים והם נוטים להאמין לו יותר מאשר לאתר שקודם במסגרת קידום ממומן. ושלישית, בסופו של דבר אתם יכולים למכור את האתר האורגני, אם לא תזקקו לו, בסכום כסף לא קטן.

יש גם קידום ממומן

לצד הקידום האורגני, קיימת גם שיטת הקידום הממומן שכדאי להכיר. במסגרת הקידום הממומן אתם משלמים לגוגל פר קליקים ועולים לתוצאות הראשונות. ברגע שהקליקים מסתיימים, המודעה שלכם יורדת. שיטת הקידום הממומן מתאימה במיוחד לבעלי עסקים חדשים שרוצים להביא אליהם את הלקוחות הראשונים שלהם, או בעלי עסקים אשר יש להם כבר אתר אורגני, והם מעוניינים לצאת בקמפיין זמני מסוים כמו מבצע מיוחד או הרשמה לקורס.

הקידום הממומן הוא קידום מהיר ומורכב פחות מהקידום האורגני, אך גם כאן נדרשות ידיים מקצועיות. זאת משום שכדי לקדם במסגרת הקידום הממומן בדרך הטובה ביותר, יש צורך לבצע פעולות דוגמת חקר מילות מפתח, קישורים חיצוניים, אופטימיזציה, מעקב וניתוח, הגדרת תקציב ועוד.

אף על פי כן, לא תמיד קל לבחור בין קידום אורגני לבין קידום ממומן. בעל העסק לא תמיד יודע אם הוא זקוק לאחד מהם או לשניהם. וכאן מגיעה חברת הקידום המקצועית במטרה לסייע לו לבחור את השיטה הטובה ביותר בעבורו.

מי מנהל לכם את המוניטין

זה יכול לקרות לכל אחד. יום אחד אתם מקלידים את שם האתר שלכם בגוגל ומקבלים תוצאות שליליות. זה יכול להיות אזכור בלתי מחמיא באתר כלשהו ואפילו כתבה שלמה המציגה את העסק שלכם באור שלילי. כך או כך, אף על פי שבדרך כלל לא ניתן למחוק תוצאות שליליות בגוגל, עדיין יש מה לעשות בנידון, שכן אפשר בהחלט לדחוק את התוצאות השליליות למטה.

הדבר הראשון שאתם יכולים לנסות לעשות הוא לפנות ישירות למפרסם ולבקש להסיר את הכתבה. אמנם הסיכוי שזה יצליח לא תמיד גדול, אבל לפני שאתם מנסים טקטיקות אחרות זה יכול להיות פתרון ראשוני (ואחרון).

הדבר השני שכדאי לעשות הוא לפתוח עוד עמודים. למשל, אם עדיין לא פתחתם עמוד בפייסבוק, זה הזמן לעשות זאת. חשוב לדאוג לכך ששם העסק יופיע בדיוק כפי שמחפשים אותו. מכיוון שלפייסבוק יש דומיין חזק מאוד, הוא יכול לדחוק את התוצאות הבלתי רצויות מטה.

העמוד השני שכדאי לפתוח הוא ערוץ יוטיוב, בייחוד אם יש לכם סרטון תדמיתי. סרטונים ועמודי יוטיוב (שכמובן שייכים לגוגל) מתקדמים היטב בתוצאות החיפוש. כמו כן, ניתן לנצל רשתות חברתיות אחרות דוגמת טוויטר או אינסטגרם כדי להילחם בתוצאה השלילית.

דרכים נוספות שיכולות לסייע לכם להתגבר על התוצאות השליליות הן פתיחת פרופילים באתרים פרטיים ופתיחת בלוגים. את הפרופילים הפרטיים ניתן לפתוח בתחומים הקרובים אליכם. לדוגמה, אם יש לכם מסעדה – תוכלו לפתוח פרופיל באתרים העוסקים בתחום האוכל. פתיחת בלוגים בחינם יכולה להיעשות דרך פלטפורמות מובילות כמו וורדפרס, תפוז, סלונה, דה מרקר, Google Sites ועוד. חשוב לתחזק את הבלוגים האלה ולהעלות בהם תכנים איכותיים.

כמו כן, ישנם מקרים שבהם אפשר לפתוח ערך בוויקיפדיה. נכון, רבים הם הסיכויים שהוא יימחק בסופו של דבר, אך אם יש לכם קשרים טובים בעולם הגדול, ייתכן שלא. אם יקרה נס והערך שלכם יישאר, הוא יוכל לדחוק את התוצאה השלילית, שכן לוויקיפדיה יש כוח רב.

כמובן, כאשר שום דבר לא עובד או שאינכם בטוחים מהו הצעד הבא שלכם, זה הזמן לפנות לחברה לקידום אתרים המובילה לשנת 2019. בדרך זו ניתן יהיה להקדים תרופה למכה ולנסות ולמנוע מהתוצאה השלילית להשפיע על העסק שלכם. אנשי מקצוע מיומנים המבינים בתחום הקידום יסייעו לכם לטהר את שמו של העסק, כדי שלא תאבדו את הלקוחות ותמשיכו להתנהל כרגיל.

איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

כמובן, שאלת השאלות היא איך לבחור חברה טובה ואיכותית לקידום אתרים מבין חברות הקידום המובילות נכון לשנת 2019. כי קיימים אנשי מקצוע טובים ומועילים, אך לא כולם מתאימים דווקא לכם. ובכן, אלה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם למצוא את החברה המתאימה:

1. חפשו את החברה שתציע לכם תוצאות הגיוניות

ממבט ראשון, קל ללכת שבי אחר חברה שמציעה לכם תוצאות כבר מהשבוע הראשון. אך עליכם לדעת שכל קידום לוקח זמן. ולכן, חברה אשר מתיימרת להביא אתכם לתוצאות החיפוש הראשונות, עלולה להתגלות בסופו של דבר כחברה חובבנית. חפשו את האנשים שאומרים לכם את האמת, כפי שהיא. אנשי מקצוע איכותיים יבחנו את האתר שלכם ואת עבודת הקידום שנעשתה בו מקודם, וזאת במטרה להגיד לכם כמה זמן יידרש להם לעבוד על האתר שלכם כדי להוביל אתכם לתוצאות הרצויות.

2. בקשו לראות דוגמאות

חברה שצברה לעצמה מוניטין במהלך השנים יכולה להציג לכם דוגמאות לקידום אתרים. בדיוק כשם שלא תסכימו לסגור עסקה עם מעצב אתרים מבלי שראיתם תחילה את דוגמאות העיצוב שלו, כך גם אינכם צריכים להסכים לפעולות קידום של חברת קידום, אם לא ראיתם תוצאות בפועל. בדרך כלל, כבר באתר של החברה תוכלו למצוא מגוון רחב של דוגמאות לאתר אחרים.

3. אין תחליף לניסיון

מומלץ לבחור בחברת קידום אתרים מנוסה ומקצועית אשר תוכל להביא אתכם לתוצאות הראשונות במהירות האפשרית. צוות של חברה מקצועית זו יודע כבר מההתחלה מה עובד טוב בקידום ומה לא, והוא יכול לסייע לכם בכל הדרוש. הוא יכול להתאים לכם את סוג הקידום הדרוש לכם. שכן, עבור חלק מבעלי העסקים כדאי יותר לחזק את העמוד העסקי בפייסבוק, ועבור האחרים דווקא האינסטגרם יתגלה כיעיל יותר.

4. מקשיבים לכם

חברה מקצועית לקידום אתרים נמצאת כאן בראש ובראשונה כדי להקשיב לכם. אף צוות שמכבד את עצמו לא ייגש לעבוד מבלי שדיבר אתכם וביצע אפיון. בשלב הראשוני אתם נפגשים עם הצוות כדי להכיר אותו, והוא בתמורה צריך להכיר אתכם: מהו תחום העיסוק שלכם, מיהם המתחרים שלכם בשוק ומה מיוחד בכם. את הייחודיות הזאת צריך להדגיש במטרה לנצח את המתחרים.

חברה מקצועית מעניקה תמיד יחס אישי ללקוחותיה, כך שאתם יכולים להרגיש חופשי לפנות אל הנציגים בכל עת. ולבסוף, בחברה איכותית ואמינה פתוחים גם להצעות שלכם. צוות קידום האתרים לא יוצא מתוך נקודת הנחה שהוא יודע טוב יותר מכם, אלא מקשיב למה שיש לכם לומר.

5. חברה אמינה

כאשר אתם פונים לחברה לקידום אתרים, אתם רוצים לדעת שמדובר בחברה אמינה. אחרי הכול, זו החברה שעומדת לקבל את כל הגישות לאתר שלכם. אחת הדרכים לעשות זאת, היא לשאול שאלות קידום ולראות כיצד אנשי הצוות עונים לכם. האם הם מנסים לסבך אתכם במילים בלתי מובנות? או שאולי מסבירים את הכול בדרך פשוטה וישירה? חברה אמינה שומרת על אתיקה מקצועית, ולכן הצוות שלה ידאג לכך שתבינו כל פעולה שהם עומדים לבצע.

6. בקשו עצה

כדי לבדוק אם מדובר בחברה אמינה, אתם יכולים לבקש ממנה עצה. לדוגמה, אתם יכולים לשאול אם מתאים לכם יותר לבצע קידום אורגני או קידום ממומן, או להתייעץ לגבי כל פעולה שאתם עומדים לעשות באתר. אם יתנו לכם תשובות הגיוניות וטובות, סביר מאוד להניח שלפניכם חברה איכותית.

7. דעו על מה אתם משלמים

חברת קידום אתרים מקצועית דואגת ליידע אתכם לגבי כל שלב ושלב בפעולת הקידום. למרבה הצער, היום קיימות חברות קידום חובבניות אשר גובות סכומי עתק מלקוחות מבלי ליידע אותם על הפעולות שהם מבצעים. חברה מקצועית תספק לכם דו"ח ביצועים על כל פעולה שהיא מבצעת ותחכה לאישור מכם, וזאת בכל תקופה שהוגדרה מראש. חברה זו עומדת עמכם בקשר תמידי, וזאת כדי שתהיו מרוצים מהתוצאות.

8. לא רק מקדמים

בחברת קידום אתרים פועלים לא רק מקדמי אתרים, אלא מגוון רחב של אנשי מקצוע שעובדים יחד כדי לבנות את האתר המושלם: כותבי תוכן, מעצבי אתרים, מתכנתים, מפתחים ועוד. כל אלה מחברים את כל החלקים המקצועיים יחדיו על מנת להשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר.

9. המלצות

אם אתם רוצים להגיע לחברת קידום מקצועית, לא יזיקו לכם גם כמה המלצות. אלה יכולות להיות המלצות מחברים טובים שאתם גדלתם או מבני משפחה מסורים. אלה יכולים להיות גם אנשים שאינכם מכירים כלל: גולשים בפייסבוק, בפורומים או בקבוצות וואטסאפ משותפות. על כל פנים, חשוב שתבצעו את הבירורים שלכם כדי שתגיעו בסופו של דבר לאנשי המקצוע המתאימים. עם זאת, חשוב לקחת את ההמלצות בערבון מוגבל. לא כל דעה שלילית שאתם קוראים באינטרנט מעידה על חוסר מקצועיותה של החברה לקידום אתרים.

10. חוזה הוגן

לפני שאתם סוגרים עסקה עם מקדם האתרים, אתם צריכים לקרוא היטב את הכתוב בחוזה שלכם. חברה הוגנת תציג בפניכם סעיפים הגונים ללא אותיות קטנות ובלתי מובנות. כך אתם יכולים לפנות אל החברה בלב שלם.

אלה רק כמה דגשים לבחירת חברת הקידום הטובה ביותר. כמובן, קיימים דגשים נוספים. אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי להבין הוא שהחברה צריכה לראות לנגד עיניה את טובתכם האישית, כדי שתוכלו להצליח ולהגשים את מטרותיכם.

רואים תוצאות תוך כדי העבודה

כמובן, אינכם יכולים לדעת באמת אם החברה טובה או לא עד שלא תתחילו לעבוד עמה ולראות תוצאות בפועל. אם האתר שלכם נמצא בידיה של חברה מקצועית, תוכלו לראות תוצאות ראשוניות ככל שיעבור הזמן. תוכלו גם לבצע ניסיון: כתבו ביומן או בכל מקום שנוח לכם את מספר הכניסות לאתר שלכם או את מספר הפניות הממוצע ביום. לאחר מכן, חזרו אל התוצאה הזו כעבור חודשיים. אם עבודת הקידום נעשתה כראוי, תוכלו לראות עלייה משמעותית בפניות שלכם.