שר החינוך נפתלי בנט נאם הערב (חמישי) בטקס הענקת פרסי ישראל תשע"ט את נאומו האחרון כשר החינוך של ישראל.

בנט התייחס בנאומו לכישלון מפלגת הימין החדש בבחירות האחרונות. "בחודש האחרון ילדַיי שאלו אותי שאלות. מה המשמעות של מהלומה? איך ממשיכים? הסברתי להם הכול. שמנסים בכל מאודך, שלא מוותרים כל עוד יש סיכוי. וברגע שחוטפים מכה - קמים, לומדים מהטעויות וממשיכים קדימה", סיפר.

''זכיתי בארבע השנים האחרונות להנהיג את החינוך של כל ילדי ישראל - חילונים, חרדים ודתיים, יהודים וערבים, בדואים, דרוזים וצ'רקסים, כולם היו ילדיי. תודתי העמוקה לכם, אזרחי ישראל, ולבורא עולם, על שהענקתם לי את הזכות לשרת אתכם. רק דבר אחד אני יכול לומר: עשיתי הכי טוב שיכולתי למענכם, עם ישראל, העם האהוב שלי''.

בנט הוסיף: ''יש עוד כל כך הרבה עבודה, ויש אנשים טובים לא פחות ממני שיעשו אותה. אתם בידיים טובות. אני אוהב את העם שלי, עם ישראל, ואת הארץ שלי, ארץ ישראל, בכל לבי. ואני מבטיח: בכל מקום שבו אהיה, לעולם לא אפסיק לתת כל שאוכל לעם ישראל".

בנאומו התייחס השר בנט לשלושה מקרים בולטים בהיסטוריה היהודית בהם לקחו אישים פורצי דרך החלטה שוברת מוסכמות: נחשון בן עמינדב ביציאת מצרים, בנימין זאב הרצל טרם קום המדינה ודוד בן גוריון במלחמת העצמאות.

"לעיתים קרובות, גורלו של הנחשון הוא שמזלזלים בך. אבל הנחשונים הם אלה שבונים את העולם. בזכות המעטים הללו, שמוכנים ליטול סיכון, שמוכנים להיאבק על דרכם כנגד כולם, שמוכנים לספוג ציניות והגחכה - העולם שלנו מתקדם. כל כלות פרס ישראל וכל החתנים היושבים כאן, כל אחת ואחד מהם הוא נחשון בתחומו", אמר בנט.

"כשר החינוך של ישראל אני פונה מכאן לכל תלמידה ותלמיד, לכל יזם, ולכל אדם בישראל שנושא חלום - תהיו נחשונים.

''מי שלא יכול להרשות לעצמו להיכשל בגדול, לעולם לא יהיה אמיץ מספיק לְנַצח בגדול. תפעלו למען מימוש החלום שלכם. נהיה מאלו שמתאמצים ונלחמים בחזית, ולא מאלו שלועגים ומבקרים מן העורף".

"יש לנו, למדינת ישראל, תפקיד מיוחד בעולם. ייעודנו כעם וכִמדינה הוא להיות מדינת מופת נחשונית. זה יקרה רק מתוך ביטחון עמוק של מדינתנו אל מול אויבינו מבחוץ, ומתוך ניהול ויכוח בריא עם האומץ להקשיב זה לזה, מבפנים", כך בנט.