בית משפחת דוואבשה בדומא בו נרצחו שלושת בני המשפחה
בית משפחת דוואבשה בדומא בו נרצחו שלושת בני המשפחהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הסדר טיעון דרמטי צפוי להיחתם היום (ראשון) בין הפרקליטות ובין סנגוריו של א' הקטין הנאשם בתיק רצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא.

על פי ההסדר יודה הקטין באישומים שונים הכוללים מספר ארועי תג מחיר, אך כתב האישום המתוקן מנתק את הקטין מאירוע הרצח בכפר דומא.

בנוסף, חזרה בה הפרקליטות מהאישומים החמורים בהם הואשם בתחילת התיק והוא יזוכה ממעורבות בהצתת כנסיית הדור מציון ומאישומים נוספים. בנוגע לאישום בחברות בארגון טרור הצדדים לא הגיעו להסכמה וניהול המשפט בעניין ימשך.

מדובר בהסדר דרמטי, זאת לאור העובדה שלאורך כל המשפט הפרקליטות ושרות הביטחון הכללי עמדו על כך שהקטין יחד עם הנאשם הנוסף עמירם בן אוליאל עמדו מאחורי אירוע הרצח בדומא. כעת מנתקת הפרקליטות את הקטין מהרצח, וחוזרת בה מעמדתה הראשונה.

גורמים משפטיים המקורבים לתיק אמרו שמדובר בקריסת נוספת של התזה אותה בנה השב"כ למה שהתרחש בלילה ההוא בכפר דומא ומי עומד מאחורי האירוע. הם הוסיפו כי הדבר צפוי לסייע לנאשם הנוסף בן אוליאל להוכיח את חפותו שכן כתב האישום המתוקן עליו חתמה הפרקליטות מציג תמונה שונה מכתב האישום אותו מנהלת הפרקליטות מול בן אוליאל וסודק את גירסתה הראשונה.

עסקת הטיעון המקלה עם א' מגיעה לאחר שלאחרונה זוכו ינון ראובני והקטין צ' מתיקי תג מחיר נוספים בפרשה.

נזכיר כי בימ"ש המחוזי פסל את הודאותיו של הקטין א' ואת חלק מהודאותיו של בן אוליאל, זאת לאחר שקבע כי הן הוצאו מהשניים תוך הפעלת אמצעים פיזיים ושלא מרצונם החופשי של הנאשמים. עם זאת, חלק מהודאותיו של בן אוליאל אושרו והמשפט נגדו צפוי להימשך.