גלי רדיו
גלי רדיוistock

גורמים בעולם התקשורת הערבית מגיבים על התמודדותו של מנהל תיאטרון 'אל מידאן' ג'וזף אטרש על הפעלת תחנת רדיו בשפה הערבית באזור הצפון.

"מתן תחנת רדיו לגורמי אסלאם רדיקאליים יפגע בדו קיום בין יהודים לערבים. אחרי המון שנים של עבודה קשה וניסיון ליצור תקשורת ערבית שלא מסיתה אלא מקרבת המכרז עלול לשנות את המצב הקיים", אומרים הגורמים לקראת מכרז רשות השידור להפעלת התחנה.

הגורמים מוסיפים כי "אין מקום לעוד תחנת רדיו בערבית באזור הצפון, זה לא כלכלי ולא שוויוני . אם רוצים להקים תחנה רדיו ערבית נוספת צריך להפעיל אותה באזור הדרום. אני מציע לפתוח את המכרז שוב ולתת לקבוצות דרוזיות להתמודד ולקבל תחנת רדיו בצפון".

נציין כי על פי הפרסום באתר אייס, במכרז של הרשות השנייה על שתי תחנות רדיו בערבית התמודדו 4 קבוצות על התדרים. בין המתמודדים - בעלי רדיו א שמס שינסו לזכות שוב במכרז.

כמו כן מתמודדות גם קבוצה העוסקת בעסקי הבשר, קבוצת עיתונאים והמעסיק הגדול במגזר הערבי. בתחילה דובר על כך שתחנה אחת תמשיך לשדר באזור הכיסוי הנוכחי של רדיו א שמס – הצפון והמשולש, והתחנה השנייה באזור ירושלים או הדרום. ואולם במכרז שהופץ הוחלט כי 2 התחנות תשדרנה באותה טריטוריה.