ארבעה הרוגים בקריסת מנוף ביבנה

הבוקר (יום ב') פורסמו שמותיהם של שני הרוגים נוספים באסון קריסת המנוף ביבנה: בן דקלו, בן 22 שהתגורר בפרדס חנה וברמת גן ויונתן סבג בן 33 מאור יהודה.

דקלו השתחרר לפני שנה משירות בגזרת ים סוף בחיל הים.

רק אתמול העלה דקלו ז"ל תמונה לחשבון האינסטגרם שלו עם תמונה שצילם מהאתר שבו עבד וכתב: "בונים את יבנה". עיריית אור יהודה מסרה כי היא "והעומדת בראשה, ליאת שוחט, עומדת לרשות המשפחה ברגעים קשים אלו ותסייע ככל שיידרש".

הרוג נוסף ששמו הותר לפרסום אתמול הוא גיל חזאזי בן 51 מחדרה. גיל הותיר אחריו את אשתו, גילה, ושלוש בנותיהן לידר, עדן ומוריה.

אתר הבנייה הופעל על ידי נאות שמיר בע"מ ומבדיקה ראשונית של מפקחי משרד העבודה עולה כי באתר סיימו את השימוש בעגורן והוא פורק על ידי חברת רמא מנופים ככל הנראה בצורה לא נכונה ולכן התרחשה התאונה.

במהלך העבודה קרסו ככל הנראה משקולות המנוף, וצנחו מגובה של יותר מ-50 מטרים. הבדיקה העלתה עוד כי ארבעת ההרוגים היו על המשקולות בזמן הנפילה. ההרוג הרביעי היה על צריח המנוף יחד עם שני פועלים נוספים.

17 בעלי תפקידים שונים עוכבו לחקירה בעקבות התאונה הקטלנית, בהם 11 שנחקרו באזהרה. לקראת שעות הערב אתמול שוחררו ארבעה מעורבים למעצר בית למשך חמישה ימים יחד עם תנאים מגבילים נוספים, והשאר שוחררו בסיום החקירה.