חניכי עלי שיח עם תושבי רחלים
חניכי עלי שיח עם תושבי רחליםצילום: בלהה לקס

בית "עלי שיח" חדש נולד ביישוב רחלים: לאחר שבאופן חסר תקדים - למעלה מ96.9% מהחברים הצביעו בעד הקמתו - נפתח השבוע ביתם החדש של אנשים עם מוגבלויות ביישוב.

הצעירים הנרגשים נקלטו על ידי הצוות המקצועי של ארגון "עלי שיח" בביתם החדש, שיהיה "בית לחיים", בו הם יקודמו לכדי מלוא הפוטנציאל הגלום בהם וישולבו בחיי הקהילה באופן מיטבי.

נתון נוסף ולא פחות מפתיע שעלה מהצבעת התושבים נוגע במידת המעורבות הקהילתית, לפיו 75.9% מחברי היישוב הביעו רצון להיות שותפים בפעילות וביוזמות הקשורות בבית "עלי שיח" החדש.

שני שבח, רכזת הקהילה ביישוב רחלים, סיפרה כי "בשעה טובה ובהתרגשות רבה מצטרפים בימים אלה תושבים חדשים ליישובנו. אנחנו מרגישים שנפלה בחלקנו זכות גדולה שהדירה של עלי שיח נפתחת ברחלים, הדירה הראשונה בשומרון".

"אנחנו כל כך שמחים להיות שכנים של הנערים המקסימים האלו ומרגישים כבוד להיות שותפים במפעל חשוב זה. אנחנו מברכים את הנערים והוריהם, שתמיד ירגישו ב"רחלים" בבית, שהמעבר יהיה נעים ושהדרך החדשה תהיה מוצלחת וטובה", הוסיפה שבח.

הרב חיים פרקל, מייסד ומנכ"ל עלי שיח, אמר כי "כמעט בכל שנותי בתחום הזה לא פגשתי בקהילה ערכית כל כך כמו ברחלים. מדובר באנשים נפלאים המשדרים יחד לעם ישראל כולו מסר של הכלה וקבלת השונה. התברכנו בשותפים נהדרים לדרך, הכי טובים שניתן לבקש".