יהונתן פולארד: "למדינה לא איכפת ממני"חברת החדשות, ערוץ 12

יהונתן פולארד שריגל למען ישראל וריצה עונש מאסר בארה"ב במשך שלושה עשורים, משמיע ביקורת על ישראל שלדבריו לא עושה עבורו מספיק.

בראיון לחדשות 12 שישודר הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, פולארד מספר עד כמה הוא מאוכזב מהמדינה ומהטיפול שלה בו ובאשתו.

שליחת החדשות לניו יורק ראתה את פולארד במסעדה בניו יורק, אוכל עם רעייתו אסתר. תחילה סרב לשתף פעולה ואז הוא החליט לשבור שתיקה: "אם למדינה לא אכפת ממישהו כמוני, שהיה 30 שנה בכלא בשם המדינה והעם בישראל, אז כמה דאגה אפשר להראות, להפגין או להרגיש כלפי מישהו במדינה... החל מהחיילים שלנו ועד האזרחים?".

שקד: פועלים לאפשר את עליית פולארד לישראל

בחודש מרץ האחרון סיפרה שרת המשפטים היוצאת איילת שקד כי היא פועלת מאחורי הקלעים כדי שיהונתן פולארד יוכל לעלות מארצות הברית לישראל.

''גם אני כשרת המשפטים וגם נתניהו כראש הממשלה עושים מאמצים רבים בשנים האחרונים כדי לאפשר את עלייתו ארצה", סיפרה שקד בפאנל בחירות של תנועת הקיבוץ הדתי.

''אנחנו בעצם ניסינו לקצר את תקופת האסיר ברישיון שבמסגרתה הוא מחויב לכל החובות בארצות הברית. אם מתישהו זה יסתיים, בוודאי זה יהיה משמח ורצוי''.

שקד סירבה לפרט אילו בדיוק מעשים היא עשתה מאחורי הקלעים למען פולארד. ''אני לא מפרטת כרגע, אבל פעלנו בנושא הזה ואני מקווה שיום אחד נצליח. כבר כמה שנים אנחנו מנסים לגרום לזה לקרות''.