ח"כ אופיר סופר

ח"כ אופיר סופר (איחוד מפלגות הימין) יוצא נגד העברת הרכבים המשוריינים לרשות הפלסטינית, מהלך שבוצע לפני ארבעה חודשים באישור ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון דאז אביגדור ליברמן.

בשיחה עם ערוץ 7 הודה סופר "הופתעתי. אני מוטרד ומוטרד גם מההמשך. היום אנחנו מתבשרים על מעבר של עשרה משוריינים, לך תדע מה עוד מחכה לנו בהמשך. עליית המדרגה של ההתעצמות הזאת עושה דז'ה וו".

"כל עליית מדרגה כזאת היא משמעותית בגלל שאפשר לבצע עם הכלים האלה פיגועים יותר 'איכותיים'. המשוריינים האלה יכולים לפנות כלפי אזרחי ישראל וגם כלפי חיילי צה"ל. אותי זה מחזיר אחורה לאירועי פתיחת מנהרות הכותל בשנת 96', היו שם 'שוטרים פלסטינים' שהם מחבלים עם מדים.

''ההתדרדרות הזו מתרחשת לאט לאט ובשקט ואנחנו מעצימים את הרשות הפלסטינית ובונים אותה. במקום לפרז ולהוציא משם את הנשק. צריך לומר את האמת, לנו זה נוח, אנחנו נמצאים כרגע בסוג של מלכודת דבש שהיא נוחה למערכת הביטחון אבל בסוף זה יתפוצץ לנו בפנים.

על האפשרות שמאחורי העברת המשוריינים עומד הממשל בארה"ב המבקש אולי לפייס את הרש"פ אומר ח"כ סופר: "כשאנחנו לא יודעים מה התכנית אז זה רק מוסיף לדאגות".

ח"כ סופר מסכים עם טענותיו של המרגל יהונתן פולארד: "ממשלת ישראל לא עשתה את כל מה שנדרש כדי להחזיר אותו הביתה".

אחרי הדיווחים ולפיהם הליכוד מעכב את המו"מ עם איחוד מפלגות הימין, ח"כ סופר מספר כי "התחושה היא לא טובה. תחושה שמשאירים אותנו לסוף, זה חמור ובעייתי ואני לא חושב שהעסק יהיה כל כך פשוט לנתניהו בסיבוב הזה".

לדבריו מפלגתו ממשיכה בדרישה לקבל את תיקי המשפטים והחינוך: "מה שקורה כרגע זה שכל מפלגה נצמדת ל'חבילה' שהיא הגיעה איתה. אנחנו דורשים שני תיקים שהם רלוונטיים לנו, שפעלנו בהם ושיש לנו אג'נדה ברורה, לכן הדבר הכי מתבקש והכי לגיטימי זה שהדרישות הצנועות שלנו יתממשו".