שחקני נס ציונה חוגגים ניצחון חשוב
שחקני נס ציונה חוגגים ניצחון חשובצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מבין כל קבוצות הליגה שהכי הקשו על עירוני נס ציונה בכל הזמנים, הפועל אילת היא הכבשה השחורה הגדולה ביותר של הכתומים מנס ציונה.

עם מאזן של 15 ניצחונות ב-16 משחקים ומאזן ביתי מושלם שעומד על 10 ניצחונות ללא אף הפסד, הפועל אילת נחשבה על הנייר לפייבוריטית גמורה להעפיל לפיינל-פור ליגת העל בכדורסל כשזו קיבלה בשלב רבע הגמר את לא אחרת מאשר נס ציונה.

אך כמו לא מעט פעמים בספורט, לא תמיד זו המועדפת שמגיעה עם ההיסטוריה הטובה היא זו שמנצחת לבסוף. בסוף, הדברים נקבעים על הפרקט.

אחרי שהמשחק הראשון ביניהן סיפק את הפתיחה הכי צמודה ומסקרנת בשלב רבע גמר הפלייאוף של ליגת ווינר סל, במשחק אותו ניצחה אילת בשיניים אחרי שהובילה כבר בפער דו-ספרתי במהלך הרבע השני, הערב (שלישי) הצפינה אילת לאולמם של הכתומים מנס ציונה וגילו כי לפניהם עוד עבודה רבה בכדי להעפיל לשלב ארבע הגדולות של העונה בכדורסל הישראלי.

המארחים מנס ציונה פתחו את המשחק בסערה וכבר לאחר 10 דקות הובילו בבטחה בפער דו-ספרתי עם 12:29 מהדהד. ברבע השני אילת הצליחה עוד למזער אך להפסקה ירדו עדיין בפיגור - עם 40:45.

במחצית השניה חזרה נס ציונה להוביל בבטחה וחזרה להוביל בדו-ספרתי עד לסיום שהיה שוב צמוד, כששוב הניצחון נותר בסיום אצל הקבוצה הביתית - הפעם אצל נס ציונה שניצחה בתוצאה 84:95.

כעת תחזור הסדרה הצמודה והמרתקת לאולם הדרומי, מקום בו מיעטה אילת להפסיד העונה בליגת העל. נס ציונה שרוצה להירשם בדפי ההיסטוריה כקבוצה שמהמקום החמישי הדיחה את יריבתה מהמקום הרביעי ברבע גמר הפלייאוף בפעם ה-13 בהיסטוריה, תהיה חייבת לשבור את המנחוס ולרשום היסטוריה גדולה בפני עצמה - ניצחון חוץ באילת לראשונה בתולדותיה. האם זה יקרה כבר במפגש הבא ביניהן ביום שישי הקרוב?