כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

רק לפני מספר שבועות הודיעה מנהלת ליגת העל בכדורסל על שינוי כללי בשיטה ובמספר חוקים שיחלו בעונת המשחקים הבאה בליגת העל בכדורסל. היום (רביעי) התבשרו ראשי מנהלת הליגה על שינוי נוסף, הפעם כזה שלא בא מהם ומקבוצות הליגה הבכירה אלא מאיגוד הכדורסל.

במכתב ששלח היום מנכ"ל איגוד הכדורסל יעקב בן שושן למנהלת ליגת העל בכדורסל, נכתב כי "הנהלת איגוד הכדורסל החליטה כי בתום עונת המשחקים 2019/20 תעלנה שתי קבוצות מליגה לאומית לליגת על".

הודעתו והחלטתו של מנכ"ל איגוד הכדורסל לא הגיעה בהפתעה לראשי מנהלת הליגה, כשזו כבר דוברה רבות בעבר, אושרה בשנה שעברה על ידי הגורמים השונים אך לא יושמה כאשר בכל פעם נדחתה, ואף בתחילת העונה שבתה הליגה השניה בשל סוגיה זו.

כעת יצטרכו במנהלת הליגה בכדורסל להגיב לצעד המשמעותי שיעשה שינוי בכל מבנה הליגה, כששם מתנגדים לחלוטין להגדלת הליגה ל-14 קבוצות ונראה כי משמעות הדבר תהיה כי בתום עונת המשחקים הבאה תרדנה שתי קבוצות אל הליגה השניה, בדומה למה שקורה בענף הכדורגל.

יו"ר מנהלת הליגה הלאומית בכדורסל, עוגן יוחננוב שפעל רבות וקידם את הנושא ואת המאבק על האפשרות הזו, ברך על ההחלטה של איגוד הכדורסל כשאמר: "אנחנו מאושרים על ההישג האדיר הזה, בעיקר עבור השחקנים הישראלים. הליגה הלאומית מהווה את ביתו של הכדורסלן הישראלי ומייצגת אותו נאמנה ולכן זהו הישג לא רק עבור קבוצות הליגה הלאומית אלא עבור עתיד הכדורסלן הישראלי. אני מודה לכל המעורבים שקידמו את המאבק שלנו לאורך השנה, חבריי ראשי קבוצות הלאומית, שרת התרבות והספורט מירי רגב, יו"ר האיגוד עמירם הלוי ומנכ"ל האיגוד יעקב בן שושן".