קורקינט
קורקינטצילום: pixabay

אם בתחילת הדרך, הרכבים הדו גלגליים הללו נחשבו כעניין המתאים בעיקר לבני נוער, בחלוף זמן קצר בלבד ניתן כבר לראות שגם אנשים מבוגרים רוכבים עליהם והם אפילו הפכו לתחליף לרכבים במקרים רבים. האם ניתן כבר לדמיין את היום שבו לא נצטרך לעמוד בפקקים בדרך לעבודה בבוקר, כאשר מרבית האנשים בדרכים ינועו באמצעות קורקינטים ואופניים? לא בטוח, אבל אנחנו כנראה בדרך הנכונה לשינוי תעבורתי של ממש.

הקורקינט של היום הוא לא מה שהיה פעם

בניגוד למה שפעם קראנו לו קורקינט ולרוב היה סוג של סקייטבורד פשוט עם כידון המחובר אליו, חשוב להבין כי קורקינט חשמלי הוא כבר ליגה אחרת לגמרי והרכיבה עליו מביאה עמה לא מעט עניינים חשובים שיש לשים אליהם לב.

ראשית כל, המחיר: קורקינטים הפועלים על חשמל יכולים להגיע למחיר של אלפי שקלים והם בוודאי לא צעצוע פשוט שקונים סתם כך. זהו כלי רכב לכל דבר והוא גם יכול לאתגר מאוד הן את הרוכב עליו והן את הסביבה. רכב ממונע מכל סוג, על אף שמדובר באחד כזה שמגיע לכל היותר ל 25 קמ"ש, הוא בעל פוטנציאל לסיכון ולכן הרכיבה מחייבת זהירות מרבית תוך שימוש באביזרי בטיחות כמו קסדה ומגנים וכמובן – רכיבה באזורים מותרים בלבד.

שנית, התפעול: על מנת לדעת לרכב על קורקינט ממונע, לא די ביציבות ומוטיבציה. המנוע הוא זה שמאפשר לקורקינט לשמש ככלי תחבורה יעיל לצורך הגעה מהירה ממקום למקום, מכאן שהאנשים שרוכשים כלי שכזה אינם מייעדים אותו למשחקים בחצר הבניין אלא לשימוש בדרכים, לעיתים בתוך תנועה עמוסה ובין לא מעט עוברים ושבים. התפעול של כלי רכב שכזה דורש יכולת הקשבה של 360 מעלות, תוך שליטה מעולה בכל חלקי הקורקינט והתחשבות בתנאי הדרך.

האם הפופולריות של הקורקינטים החשמליים יכולה לשים סוף לפקקי התנועה?

כלי תחבורה הפועלים על חשמל, כגון אופניים או קורקינטים ממונעים, מאפשרים תנועה יעילה ונוחה בין מקומות שהם באופן יחסי קרובים זה לזה. הרעיון הוא לאפשר ניידות בתוך ערים ובאזורים מצומצמים יחסית ולא לרכב באמצע כביש מהיר. אז עבור מי שעובד בעיר אחרת וצריך גם לפזר את הילדים למסגרות – הקורקינט מהווה פתרון חלקי בלבד ועדיין יש צורך בשימוש ברכב, ללא ספק.

עם זאת, עבור אנשים שצריכים לנוע למרחק של קילומטרים ספורים בדרך לעבודה, זהו פתרון מושלם שחוסך פקקים ועמם גם מונע תחושת לחץ מהזמן שהולך לאיבוד מדי יום. הרכיבה על קורקינט ממונע, במידה והיא מתבצעת לפי כל כללי הבטיחות והתנועה, עשויה להיות אחד מהדברים המהנים ביותר שיש ולאפשר לכם להתחיל את היום שלכם באווירה טובה ובאנרגיה נהדרת.