מוטי יוגב
מוטי יוגבPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הגיב לפיגוע הדקירה שאירע הבוקר (שישי) בירושלים, וקרא להשאיר את אופי ריקוד הדגלים על כנו ולא לשנות את מסלול הצעידה המתוכננת ביום ראשון הקרוב.

בראיון ליעקב אחימאיר בכאן רשת ב' דחה יוגב את האפשרות ששינוי חגיגות יום ירושלים בעיר העתיקה יוביל לעצירת הפיגועים. "שינוי הוא כניעה לטרור, וכניעה לטרור מביאה עוד טרור.

''רק עמידה איתנה של מדינת ישראל, דרך שירותי הביטחון שלה והעמידה המדינית האיתנה, היא זאת שבסופו של דבר גודעת את התקווה שדרך פעולות טרור אנחנו נצליח לגרש את היהודים. לא, דרך הפעולות האלו תחזקו את רצוננו לחיים טובים יותר, גם ליהודים, גם לערבים שחיים במזרח ירושלים".

יוגב הציע לאחימאיר לבחון כיצד תופסים ערביי ירושלים את השלטון הישראלי: "תשאל כל ערבי במזרח ירושלים האם הוא מוכן שהיהודים ירפו מהאחיזה בירושלים והוא יגיד לך שהוא בשום פנים ואופן לא מוכן לעבור לאיזורי השליטה של הרשות. ערבים מהרשות עוברים לאזורים בשליטת ישראל, כי הם יודעים שבישראל טוב יותר".

יוגב גיבה את כוחות הביטחון במזרח ירושלים: "העיר העתיקה היא מרחב מורכב בדרך כלל, על עשרות אלפי האזרחים ששם, יהודים וערבים. שירותי הביטחון ומשטרת ישראל כן מצליחים לאבטח והבעיה המרכזית היא שאנחנו בחגים שלנו רוצים יותר שמחה, יותר טוב, יותר חיים, לכולם. ואילו הערבים, לצערנו, בשנים קודמות עוד יותר, ברמדאן, עיד אל ח'אדר או עיד אל פיטר, מנצלים לצערי את החגים גם כדי לנסות לפגוע ולהפחית חיים.

''רק חיזוק האחיזה בשליטה של מדינת ישראל בירושלים, דרך שירותי הביטחון ומשטרת ישראל, ויחד עם תוספת של כלי הרתעה - ועל כוחות הביטחון אני סומך - ואני מקווה שנוכל לסמוך בעזרת יותר איזונים שנעשה בכנסת הבאה, שגם מערכת המשפט תאפשר כלים נוספים להרתעת המחבלים הבאים שיעצרו את הפיגועים הבאים".

לדברי יוגב, הדרך למנוע את הפיגועים בירושלים עוברת ב"חיזוק האחיזה והתיישבות ברובע המכונה המוסלמי, בשערי ירושלים, הפרחים ושכם ואחרים, חיזוק אחיזתנו בכל מקום".

חבר ועדת החוץ והביטחון קרא ל"החזרת דברים שניתנו לרשות הפלשתינית כגון שליטתם בחינוך של הילדים הפלשתינים. הם מחנכים לרצוח, אנחנו מחנכים לחיות. הצעד הזה, רק הוא זה שיבטיח יותר ביטחון. גם לנו וגם לצד הפלשתיני. בוודאי בירושלים המאוחדת, בירתנו.

''אני קורא לכל ישראל לעלות לירושלים, לחזור ולרקוד. כשאנחנו רוקדים בריקוד הדגלים כמעט אין שום פגיעות, ואם יש, יהודים בעצמם גורמים לעצמם שלא תהיינה ולא ייפגעו ערבים. ומצד שני, יש עידוד לפגיעה ביהודים. את המשוואה הזאת צריך למעט באמצעות חיזוק שליטתנו ואחיזתנו, החל מהר הבית, ששליטתנו בו תהיה מלאה יותר - ואני אינני מהעולים להר הבית - דרך כל סמטאות העיר העתיקה , עבור גם ליהודה ושומרון, ששם יכול מצד אחד להיות בסיס לטרור ומצד שני, בסיס לחיים משותפים".