הסניף המקורי בשוודיה
הסניף המקורי בשוודיהצילום: iStock

בשבוע האחרון הודיעה רשת המזון המהיר מקדונלד'ס על פתיחת הסניף הקטן ביותר בעולם של החברה. החנות החדשה היא בגודל של חצי מטר מרובע בלבד, אבל ככל הנראה היא תספיק לקהל היעד שלה- הדבורים.

בשנים האחרונות, הדבורים החלו להיעלם באופן מסתורי. מושבות שלמות של דבורים שיצאו ללקט צוף פשוט נעלמו, והשאירו את הכוורות ריקות כמעט לחלוטין. התופעה, שזכתה לשם "הפרעת התמוטטות המושבה" רק הולכת ומחמירה ברחבי העולם, כאשר הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה מדווחת כי בשנה שעברה חלה ירידה של כ40% במספר מושבות הדבורים בארצות הברית.

היעלמות הכוורות מהנוף עלולה להוביל לאסון אקולוגי בקנה מידה עולמי. הדבורים אחראיות על האבקת מינים רבים של צמחים באופן בלעדי, וללא הצמחים ובעלי החיים הניזונים מהם, גם עתידו של המין האנושי מוטל בספק. בינתיים, למרות המחקרים שנערכו בנושא, עדיין לא ברורים מה הגורמים לתסמונת הפתאומית. יש מי שתולה את האשמה בווירוס מיוחד שתוקף את הדבורים, ויש מי שמצביע על חומרי הריסוס כאחראים למות הדבורים, אבל לכולם ברור שצריך לפעול במהירות.

בשביל להילחם בתופעה, החלו מקומות רבים ברחבי העולם לבנות כוורות קטנות על הגגות וחצרות הבתים. בשוודיה, היוזמה הגיעה גם לחנויות המקדונלד'ס שהחלו לבנות כוורות קטנות על הגגות ולהעניק בית לדבורים גם במרכז העיר. חלק מהחנויות אפילו שותלות פרחים וצמחים במקום הדשא שצומח סביב המסעדה, בשביל לעזור לדבורים שעל הגג, ובשאר העיר.

חברת מקדונלד'ס העולמית החליטה להצטרף ליוזמה המקומית בשוודיה, ויצרה כוורת קטנה משל עצמה, בצורת סניף מיניאטורי של הרשת. ה"מק כוורת" נראה כהעתק מדויק של סניפי הרשת, בגודל של כחצי מטר מרובע, אבל מבפנים הוא בנוי ככוורת אמיתית שיכולה לאכלס אלפי דבורים.

כמה ימים לאחר פרסום הכוורת הייחודית, היא הספיקה כבר להימכר במכירה פומבית תמורת 10,000 דולר. החברה תרמה את ההכנסות לצדקה ומעודדת גם את מי שאין לו כוורת צבעונית, לפחות לתרום להחליף חלק מהדשא שלו בגינה לפרחים.

בינתיים הסניף החדש כבר התחיל לצבור פופולאריות והפך לבית לכמה אלפי דבורים. הדבורים אולי לא ממש יכולות להגדיל את מנת הבורגר בשקל תשעים, אבל נראה שהן עדיין מרוצות מהבית החדש.



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!