"נכנס לתפקיד בענווה ותחושת שליחות"חזקי ברוך

מבקר המדינה הנבחר מתניהו אנגלמן הגיע אחר הצהריים (שני) ללשכת יו"ר הכנסת לקבל את המינוי הרשמי לתפקיד מיו"ר הכנסת, מזכירת הכנסת וחברי ועדת הקלפי.

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, אמר למבקר הנבחר: "אני רוצה לברך בשמי ובשם הכנסת כולה את מבקר המדינה הנבחר שחרף התהפוכות הפוליטיות נבחר בצורה ברורה ומשכנעת".

"ללשכת היו״ר אתה תגיע פעמים רבות בשנים הקרובות להגיש דוחות בנושאים שונים, ותעבוד עם הוועדה לביקורת המדינה בכנסת. כמבקר המדינה אתה תשמש כסוג של רופא של החברה הישראלית. אתה תיגע בנקודות הכי כואבות בחברה ואני מאחל לך שהנגיעות האלה, כשל רופא, יהיו מועילות ומרפאות שיוכלו לעזור לכולנו להיפטר מן המחלות והכאבים בחברה", הוסיף אדלשטיין.

לדבריו, "אני סמוך ובטוח שעם הרקורד המרשים שלך, אתה תצליח לעשות את התפקיד במצוינות. כמה שזה נשמע קלישאה, הצלחתך הצלחת מדינת ישראל כולה".

המבקר הנבחר מתניהו אנגלמן אמר: "זהו כבוד גדול עבורי ועבור משפחתי. מוסד מבקר המדינה הוא מאבני היסוד בישראל ואני נכנס לתפקיד בענווה ותחושת שליחות לאומית, כשאני רואה לנגד עיני את טובת המדינה ואזרחיה. אני מודה לראש הממשלה על האמון והתמיכה לאורך כל הדרך, אני מודה לחברי הכנסת על התמיכה במועמדותי".

גורם בליכוד אמר כי בחירתו של אנגלמן מהווה ניצחון מוחץ לראש הממשלה.

"זהו ניצחון ענק לנתניהו בהצבעה על מבקר המדינה. התמיכה במתניהו היא הצבעת מחאה נגד הניסיון להחליף את הרשות המבצעת בגורמי ביקורת שלא נבחרו. זאת התפיסה של המבקר הנכנס כפי שהביע אותה בפגישות עם הח"כים", אמר הגורם.

הוא הוסיף כי "ראש הממשלה נרתם אישית לטלפונים ולחץ על הח"כים לטובת הבחירה במתניהו, יחד עם השר אלקין וראשי הסיעות. ח״כים רבים ציינו כי הם התרשמו מאוד מניסיונו של אנגלמן ומכוונתו לבצע שינויים במערכת כך שהיא תבצע ביקורת ותיקון, ולא ניהול בפועל שמחליף את גורמי הממשלה".

מוקדם יותר בחרה הכנסת את אנגלמן בסיבוב ההצבעה הראשון. באנגלמן תמכו 67 חברי כנסת ואילו בגיורא רום תמכו 48 חברי כנסת בלבד. 5 חברי כנסת הטילו לקלפי פתק לבן.

ההצבעה החשאית החלה בשעה 14:00 והשתתפו בה כל 120 חברי הכנסת. מייד לאחר ההכרזה יצאו חברי ועדת הקלפי בראשותו של ח"כ אורי מקלב להודיע לאנגלמן על בחירתו.

אנגלמן הוא המבקר הראשון מזה 30 שנה שאיננו שופט בדימוס של בית המשפט המחוזי או של בית המשפט העליון.

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה סיפרו כי נתניהו שוחח היום עם עשרות ח"כים וביקש מהם להצביע בעד מתניהו למבקר המדינה, ואף כינס את סיעת הליכוד כדי ליישר קו לפני ההצבעה. "זה הסתיים בניצחון גדול", ציינו

אנגלמן שימש עד כה בתפקיד מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה. הוא בעל תואר ראשון (בהצטיינות) בכלכלה וחשבונאות ותואר שני (בהצטיינות) במינהל עסקים - שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

משנת 2010 כיהן מתניהו אנגלמן כמשנה למנכ"ל הטכניון, עד שמונה לתפקיד המנכ"ל בתחילת 2014.

קודם לכן היה מנכ"ל מ.מ. שהם, סמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים ומנהל סניף ירושלים במשרד רואי החשבון "פאהן, קנה ושות".

ראש הממשלה נתניהו התקשר למבקר הנבחר מתניהו אנגלמן ובירך אותו על היבחרו לתפקיד. נתניהו אמר לאנגלמן, "אנשים התרשמו מהישרה והמקצועיות שלך. אתה תעשה עבודה נהדרת ואני בטוח שתפעל לטובת המדינה ולטובת אזרחי ישראל - בלי שום שיקול אחר".

שר החינוך ויו"ר המל"ג היוצא, נפתלי בנט, אשר מינה את אנגלמן למנכ"ל המל"ג, בירך על הבחירה, "מזל טוב! מתניהו אנגלמן הוא משרת ציבור במלוא מובן המילה. מתניהו הוכיח את עצמו כמנכ״ל המל״ג כאדם ערכי, מקצועי ומסור. אני מאחל לו הצלחה גדולה בתפקידו כמבקר המדינה".

יו"ר הבית היהודי, ח"כ הרב רפי פרץ, מסר, "ברכות למתניהו אנגלמן על בחירתו למבקר המדינה. מוסד מבקר המדינה קיבל היום חיזוק משמעותי של איש ערכי ומקצועי שמילא שורה של תפקידים בשירות הציבורי, בהצלחה רבה".

ח"כ סמוטריץ' בירך גם הוא את אנגלמן, "ברכות למבקר המדינה החדש, מתניהו אנגלמן. איש מוכשר וראוי שיש לקוות שיחזיר את מוסד מבקר המדינה לתפקידו החשוב כמי שמסייע למערכות השונות להתייעל לטובת הציבור. עידן חדש, תקוות גדולות".

נציין כי מינויו של אנגלמן, איש הציונות הדתית, נחשב להצלחה עבור ח״כ סמוטריץ שפעל מול נתניהו בנושא. מאחורי הקלעים מי שדחף את המינוי הוא עו״ד עדן ביזמן, יועצו הבכיר ומקורבו של שר החינוך היוצא נפתלי בנט.

ביזמן, שריכז עבור בנט את הקשר עם הכנסת והמועצה להשכלה גבוהה, היה מי שאחראי למינויו של אנגלמן לתפקיד מנכ״ל המל״ג בשנה שעברה.