חברת נקיון. אילוסטרציה
חברת נקיון. אילוסטרציהצילום: iStock
הספות שלך אמורות לשמש אותך לאורך שנים רבות. המבנה שלהן בוודאי יכול להחזיק מעמד לאורך זמן רב ועתה כל שעלייך לעשות הוא לדאוג לכיסוי.

ניקוי ספות לבד יעזור לך לשמור על המצב הקיים ולהעניק לך שנים של הנאה מהרהיטים שלך. כאן פירטנו את כל הצעדים שעלייך לעשות כדי לנקות את הספות לבד.

ניקוי הלכלוך מיד

נקודה חשובה בכל מה שנוגע לשמירה על הספות היא ניקיון ברגע שהספה מתלכלכת. יכולים להיות מצבים בהם נשפכת שתייה על הספה או שהאוכל נופל עליה. זה קורה כמעט בכל בית, אך ההבדל בין ספה שנשארת מלוכלכת לבית ספה שנראית נקייה לאורך זמן יכול להיות זמן הטיפול.

ככל שזמן הטיפול והניקיון גדול יותר כך הסיכוי שיישאר כתם על הספה גבוה יותר. קשה יותר לנקות את הכתמים מאשר את הלכלוך. כמו כן, חשוב מאד לנקות כל לכלוך בהתאם לסוג שלו ויש לזכור כי יש הבדל בין נוזל שנספג אל הספה לבין ניקוי טוש שלכלך אותה.

הקפדה על ניקוי ספות לבד באופן קבוע

עלייך להקפיד על שגרת ניקיון לספות. מומלץ לשלב את ניקיון הספות כחלק בלתי נפרד מניקיון הבית ולכלול את הפעולות הבאות:

  • שאיבת האבק – במיוחד בספות בד יש להקפיד על שאיבה של האבק. האבק נוטה לחדור אל עומק הבד והכריות ושגרת שאיבה קבועה מפחיתה את הלכלוך.
  • הוצאת הכריות – ניקוי ספות לבד יתבצע תוך הוצאת הכריות. במקרה ואין לך אפשרות לעשות זאת יהיה עלייך להשתמש בידית מתאימה של השואב ולהחדירו ככל הניתן בין הכריות ובינן לבין הידיות.
  • שליפת הכיסוי – אין צורך לשלוף את הכיסוי של הכריות בכל שבוע אך יש להקפיד לעשות זאת. לאחר השליפה יש לכבס על פי הוראות היצרן ולהקפיד על ייבוש מלא. בהזדמנות זו מומלץ גם לאוורר את הכריות בחוץ.

חומרי הניקוי המתאימים לספה שלך

לבחירת חומרי הניקוי יכולה להיות השפעה גם על התוצאה וגם על האופן בו הספה תישמר לאורך זמן. ישנם בשוק חומרים רבים אשר עלולים לפגוע בספה וזאת בעיקר בשל אי התאמתם לספה הנוכחית שלך. במיוחד במקרה של ניקוי ספות לבד חשוב להשתמש בחומרים הנכונים, לקרוא את ההוראות ולפני השימוש לנסות אותם על מקום נסתר.

מתי כדאי להעדיף חברה מקצועית?

התפקיד של החברה הוא להעניק לך ספות נקיות, עם אחריות. החברה מגיעה עם כלי שאיבה עוצמתיים ועם חומרים המתאימים בדיוק לסוג הבד של הספה. כמו כן, היא תבצע מראש בדיקה כי החומרים אינם עלולים לפגוע בספה שלך ותדאג כי לא רק לנקות אותה אלא פשוט להסיר מעליה את השנים.

לקבלת הצעת מחיר והגעה של בעל מקצוע אלייך לבית, זה הזמן שלך ליצור עמנו קשר.