כוחות צה"ל בשכם (ארכיון)
כוחות צה"ל בשכם (ארכיון)צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל כיתרו הלילה (שלישי) את בניין מטה הביטחון המסכל של הפלסטינים בשכם.

במקום התפתחו חילופי אש בין החיילים לגורמים הפלסטיניים שבמטה. נסיבות האירוע טרם ברורות.

מושל שכם ברשות הפלסטינית, איברהים רמדאן, טען כי היה ירי של הכוחות על בניין המטה של הביטחון המסכל. הוא סיפר כי יש פצוע אחד מבין אנשי המנגנונים הפלסטיניים.

עוד אמר רמדאן כי הירי התרחש בקומה הראשונה, השנייה והשלישית של המטה. הוא טען כי ישראל לא עדכנה את מפקדת התיאום והקישור הפלסטיני טרם כניסתה לשכם.

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך פעילות של לוחמי צה"ל למעצר פעילי טרור בעיר שכם התפתחו חילופי ירי בין לוחמי צה"ל לבין מי שזוהו על-ידי הכוח כחשודים. בדיעבד התברר כי מדובר באנשי מנגנונים פלסטינים. אין נפגעים לכוחותינו. האירוע יתוחקר".

עוד נמסר כי "במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 18 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה כי "העימות בין צה"ל ובין מטה הביטחון המסכל הפלסטיני בשכם הוא חריג, חמור ומדאיג, ואינו מבשר טובות. חרף ההתלהמות של ראש הממשלה כלפי הרשות, היבוש שלה, וחיזוק החמאס תוך הפקרת הרשות – יש לזכור כי השת"פ הביטחוני עמה הוא הדוק ומצויין ומציל חיי ישראלים מידי יום ביומו.

''מוטב ששר הביטחון, העסוק כעת בענייניו הפליליים, ימהר ויפתור את המשבר לפני שידרדר להסלמה קשה", הוסיפה יחימוביץ'.