ראש עיריית אילת במסיבת העיתונאים

ראשי הערים של אילת, תל אביב, ומנהל בית החולים יוספטל באילת, מזהירים מסגירת שדה התעופה ''שדה דב'' שעלולה לפגוע קשות בתושבי העיר הדרומית.

שדה דב עתיד להיסגר ב-1 ביולי, והטיסות יעברו לנתב"ג.

ראש העיר תל אביב רון חולדאי סיפר במסיבת העיתונאים כי "מדי שנה מתבצעות מאילת אל שדה דב כ-70 אלף הטסות רפואיות של חולות וחולים, הנזקקים לבדיקות ולטיפולים במעבדות ובתי חולים במרכז הארץ. בעבור מה ממהרים לוותר על כל זה? בעבור חופן דולרים".

ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי החליט לבטל את חברותו בליכוד במחאה על ההחלטה לסגור את שדה דב. "המטוסים זה אוטובוסים עם כנפיים לתושבי אילת. זה אותו שדה שמביא את הרופאים לטפל בתושבי אילת ומנחית את החולים הרבים.

''בכל יום משתמשים 150 חולים בשדה דב לקבל שירותים רפואיים. יש לנו 80 אלף מושבים בשנה לחולים, את כל זה רוצים לגדוע. רוצים להרוג את התושבים החולים של העיר אילת", טען.

מנהל בית החולים יוספטל ד"ר אלדר ברקוביץ' אמר כי "חצי מכוח הרפואי מגיע לאילת בטיסות והם הצהירו שלא יגיעו אם זמן ההגעה שלהם יוכפל והם יימנעו מזה ויעבדו במקומות אחרים. לדבר הזה אין חלופה ואין לנו דרך להשלים את החסר הזה. יש גם עשרות אנשים שיוצאים מדי יום לקבל טיפולים במרכז הארץ שלא ניתן לתת באילת, אלו אנשים חלשים וחולים שמבלים בדרכים היום ארבע שעות בדרכים כדי לקבל טיפול של חצי שעה-שעה. הכפלת הזמן שלהם בדרכים תגרום לכך שחלק לא מבוטל מהם יימנעו מנסיעה ויש כאן סכנה לחיי אדם".