מוטי יוגב
מוטי יוגבPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מתנגד לאחדות המפלגות בימין שתכלול את ''הימין החדש'' בראשות איילת שקד ונפתלי בנט.

בראיון לרדיו גלי ישראל אמר יוגב כי מפלגת הבית היהודי היא מפלגה ציונית דתית בעלת "מחויבות ואחריות לכלל מדינת ישראל. שש שנים היינו על איזה בַּנקֵט ובסופו גם עם איזה אקזיט של נפתלי בנט, הוא את חשבון הנפש שלו יעשה.

''אני לתוך הקלחת הזו לא מכניס לא אגו ולא יהירות, מומלץ מעט יותר ענווה לכולם. ומכיוון שזו מפלגה ציונית דתית, אז בראשנו יעמוד אדם ציוני דתי שנבחר - הרב רפי פרץ".

יוגב תקף את בנט, "הוא לא היה נאמן לא לציונות הדתית, לא לערכיה ולא לאנשיה. אחרי שהוא פרש הוא הצהיר שסוף סוף הוא לא מחויב, לא לרבנים, לא מחויב למגזר. אנחנו לא מחויבים רק למגזר, אנחנו מחויבים בראש ובראשונה לעם ישראל אבל רוצים להשפיע מרוחנו ובשביל זה בחרנו שיעמוד בראשנו הרב רפי פרץ".

לדבריו, "המשאל של המדינה התקיים רק לפני חודשיים ימים ובו הרב רפי פרץ והשותפות עם בצלאל סמוטריץ' ויתר השותפויות עמדה במבחן וחמישה מנדטים קיבלנו ועוד שישי היה במגירה אצל הליכוד, ואילו מי שמתנהלים כרגע ביהירות לא זכו בבחירות, אז אני מציע קצת להוריד את היהירות ולבוא לתוך המשא ומתן מתוך ענווה ומתוך ענייניות ואחריות".

''אני קראתי לממשלת אחדות לאומית עם כחול לבן וממשלת אחדות לאומית עם כחול לבן היא לא פחותה מלשתף פעולה עם מי שלצורך העניין בגדו בנו ונטשו את הספינה ולקחו את הכסף ובגדו בערכים. האם כלב שב על קיאו? לא".

יוגב לא פוסל צירוף איילת שקד לרשימה המאוחדת, אך לדבריו היא לא תוכל לעמוד בראש. "את הצעד הזה יזם, עשה ואפילו במידה מסוימת כפה, אדם מסוים. לא כולם שם היו באותה התלהבות ולכן אני אינני פוסל שום שותפות ואפילו מברך עליה אם היא תביא את התועלות האלקטורליות.

''יחד עם זאת הדברים צריכים להיעשות באיזונים ומתוך ענווה ובראש המפלגה הציונית דתית, כך הכרענו אנחנו וקהל בוחרינו, יעמוד הרב פרץ''.

לשאלת המראיין האם יהיה מוכן לקבל את בנט במפלגתם אך לא במקומות הראשונים ענה ח"כ יוגב: "בפירוש לא. האיש שבגד באידיאל ולא ספר את האנשים, מה מקומו בבית ספרינו? אני לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שפעל נגד עולם הערכים שלנו. אני חושב שראוי היה מצד הענווה שבדבר שיתכבד ויישב בצד".

גורם בכיר בימין הגיב להשתלחות יוגב: "איילת שקד מקבלת הרבה יותר אהדה אפילו בקרב מצביעי הבית היהודי עצמם, רוב אנשי הבית היהודי מעוניינים להתאחד בבלוק טכני ואפילו לגבי נפתלי בנט - הרבה אנשים זוכרים את כלל מעשיו לטובה. בשביל להתאחד מוטי יוגב צריך הרבה ענווה ולא ללבות שנאה".