האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העבריתצילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

פרופסור עמנואל פרג'ון, מרצה למתמטיקה במכון איינשטיין באוניברסיטה העברית, חתם על מכתב פתוח הקורא לחרם על האולימפיאדה הבינלאומית בפיזיקה שתתקיים בישראל בחודש יולי.

האולימפיאדה הבינלאומית בפיזיקה צפויה להתארח השנה בישראל, לראשונה מאז החלה בשנת 1967.

המכתב, שפורסם באתר הרשמי של ה-BDS, נחתם על ידי פרופ' פרג'ון ו-19 אקדמאים נוספים שקראו לישראל מדינת "אפרטהייד" ועודדו את התלמידים ואת המארגנים של התחרות להטיל עליו חרם ולא להשתתף בו.

"אנו קוראים לכל התלמידים ולמנטורים שלהם שלא יקחו חלק באולימפיאדה הבאה של פיזיקה בישראל. אנו מבקשים מועדות של אולימפיאדות מדעיות בינלאומיות אחרות להמנע מלארגן אירועים דומים בישראל בעתיד, כל עוד ישראל ממשיכה את הכיבוש הצבאי ואת מדיניות האפרטהייד, כנגד החוק הבינלאומי", נכתב.

תמיר יעקובי, סטודנט שנה ראשונה ליחסים בינלאומיים, אמר: "מזעזע שנותנים למרצים באוניברסיה העברית לעודד את תנועת ה-BDS, להשמיץ את ישראל ולאיים על סטודנטים בחופשיות. הגענו לכאן כדי ללמוד, לא כדי שיטיפו לנו תעמולה אנטי ישראלית".

מתן פלג, יו"ר 'אם תרצו', הגיב כי "בזמן שמשאבים רבים מושקעים בישראל ובכל העולם כדי להלחם בתנועת ה-BDS, ישנם מרצים באוניברסיטה העברית המערערים את המאמצים הללו בכך שהם תומכים ב-BDS מתוך ישראל. מביש שהאוניברסיטה העברית, שאמורה להיות אור אקדמאי, נהייתה חממה של פרופסורים אנטי-ציוניים שמקדישים את חייהם לתקיפה של מדינת ישראל".

הוא הוסיף, "האוניברסיטה חייבת לפעול כדי להוקיע את התופעה החמורה הזו. הכתובת נמצאת על הקיר".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "האוניברסיטה העברית מגנה בתוקף כל קריאה לחרם באשר הוא. כמובן שהאוניברסיטה תומכת בפעילות של האולימפיאדה הבינלאומית לפיסיקה אשר מתקיימת בישראל ויתרה מכך גם מעורבת בארגון של הפעילות".