מצעד גאווה. ארכיון
מצעד גאווה. ארכיוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ברעננה ייערך היום (שלישי) ''מצעד הגאווה'' בעידודו של ראש העיר חיים ברוידא ובהשתתפות אלפי בני אדם.

ראש הסיעה הדתית המאוחדת ברעננה, עו"ד אלי אלוש, מספר לערוץ 7 על הניסיונות למנוע את המצעד שנמשכו עד לרגע האחרון.

"ניסינו בכל מיני דרכים למנוע את קיומו של האירוע הזה. בין היתר פעלנו ישירות מול ראש העיר וביקשנו ממנו למנוע את קיום המצעד. אני שלחתי לחברי המועצה פנייה כדי שיצטרפו לדרישה שלי שלא לקיים את המצעד ונעשו פעולות נוספות כולל מפגש עם מארגני האירוע. לצערנו שום דבר לא עזר והמצעד יתקיים לראשונה בהיסטוריה של רעננה", מספר אלוש.

אלוש ציפה שראש העיר יתערב בסוגיה. "מדובר בראש עיר שתמכנו בו בצורה נחרצת לאורך כל הדרך ועזרנו לו להיבחר. לדעתי הוא נבחר בזכות תמיכת הציבור הדתי. חשבנו שהוא יעריך את עזרתנו, תהיה לו הכרת הטוב, והוא לא יאפשר את המצעד".

הסיעה הדתית לא איימה בפרישה מהקואליציה, למרות שאלוש חושב שמדובר בטעות. "לא הגענו למצב של איומים. לצערנו הרב, אנחנו מצויים במצב פוליטי שההשפעה שלנו היא כזו, שראש העיר יוכל להתנהל גם אם נפרוש מהקואליציה. באופן אישי אני חושב שלאור חילול השם שנעשה כאן, כצעד מחאה אנחנו חייבים לפרוש מהקואליציה, אבל אני קשוב גם לסיעה ולדעת הרבנים. כרגע המצב הוא שאנחנו לא פורשים מהקואליציה".

בציבור הדתי קיים כעס רב על העירייה והעומד בראשה, שלא סייעו לקדם הצעות לשינוי המסלול כך שלא יעבור במרכז העיר, אלא בפאתיה.

"יש כעס רב בציבור הדתי והוא מופנה ברובו לראש העיר כי הוא זה שלדעת כולם היה צריך למנוע את מצעד הגאווה, אבל הוא טען שיש מצב קיים והוראות בג"ץ ושהמשטרה כבר אישרה את המצעד".

"אני סבור, כמו אחרים, שאם ראש העיר היה מתאמץ יותר היתה אפשרות לבטל את המצעד או לחילופין לקיים אותו במקום שלא יגרום לתסיסה ולפגיעה ברגשות הדתיים. הרבנים הציעו לקיים את המצעד בפארק רעננה, כמו שזה קיים בפארק בהרצליה. אבל גם בעניין הזה לא הצלחנו", הוא מוסיף.

עו"ד אלי אלוש, יו"ר הסיעה הדתית המאוחדת ברעננה
עו"ד אלי אלוש, יו"ר הסיעה הדתית המאוחדת ברעננהצילום: יח"צ

הדאגה המרכזית שלו היא מהתקדים שהמצעד מהווה ושבעקבותיו יבואו ניסיונות נוספים להפר את הסטטוס קוו.

"אין לי שום ספק שקיומו של מצעד הגאווה במתכונתו, יהווה תקדים חמור. זה ברור שמדובר בהפרה של הסטטוס קוו. לדעתי אנחנו נראה בשנה הבאה מצעד גאווה גדול יותר, ייתכן אפילו במתכונת של ערים כמו תל אביב. כל זאת עוד בלי לדבר על נושאי תחבורה בשבת שגורמים שונים עלולים לדרוש שתתקיים כאן. אנחנו חוששים מזה מאוד", מסכם עו"ד אלוש.