חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדרה אוקסיו-קורטז, טוענת כי ארה"ב מפעילה מה שהיא מגדירה "מחנות ריכוז" בגבולות הדרומיים שלה.

"מזעזע שהממשל מנהל מחנות ריכוז במדינה חופשית. אנחנו צריכים לעשות נגד הנשיאות הפשיסטית", אמרה חברת הקונגרס בוידאו שפרסמה ברשתות החברתיות.

אוקסיו-קורטז, שהיתה מודעת לעובדה שדבריה יעוררו סערה, הוסיפה "אני לא משתמשת בקלות במושגים כמו 'מחנות ריכוז'. אבל זו המציאות".

הדברים עוררו זעם רב בקרב ארגונים יהודיים וגם כמובן בצד הרפובליקני של בית הנבחרים. חברת הקונגרס, ליז צ'ייני אמרה בתגובה, "כדאי לאוקסיו-קורטז לבלות כמה דקות בלימוד ההיסטוריה, בניסיון להבין את מימדי ההשמדה הבלתי נתפסים של שישה מיליון יהודים בשואה. ביזית את זיכרון הנספים, ביישת את עצמך ואת ארה"ב", כתבה צ'ייני לאוקסיו-קורטז.

הסנאטור לינדזי גרהאם ציין כי "השוואת הגברים והנשים המשרתים את ארצנו לשומרי מחנות הריכוז מביכה את הקונגרס ואת ארה"ב".

חברת הקונגרס ענתה לביקורת בציוץ בטוויטר, בו ניסתה לחזק את טיעוניה ולא להתנצל עליהם. "הממשל הקים 'מחנות ריכוז' בגבול הדרומי של ארצות הברית למהגרים, שם מתעללים בהם. אלו לא דימיונות אלא מסקנות של מומחים. לרפובלקנים הצווחניים אני עונה: יש הבדל בין מחנות ריכוז ומחנות מוות. מחנות הריכוז נחשבים על ידי מומחים למקומות בהם יש 'מעצר המוני של אזרחים ללא משפט'. זה מה שעושה הממשל", טענה.

זו לא הפעם הראשונה שאוקסיו-קורטז משתמשת בזיכרון השואה כדי לחזק טיעונים שלה ומבזה תוך כדי את זכר הנספים.

לפני כמה חודשים היא הגנה באמצעות ציטוט הקשור לשואה על המחוקקת המוסלמית אילהאן עומאר שהביעה תמיכה במתקפות ה-11 בספטמבר. היא גם ידועה בגישתה האנטי ישראלית ואף קראה לקצץ בסיוע לישראל, כדי 'ליישר אותה' ולשנות את מדיניותה.