מצעד הגאווה
מצעד הגאווהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש הסיעה הדתית המאוחדת בעיריית רעננה ולשעבר סגן ראש העיר, עו"ד אלי אלוש, הודיע הערב (רביעי) לראש העיר חיים ברוידא כי החליט לעזוב את הקואליציה, על רקע מצעד הגאווה שהתקיים אתמול לראשונה בעיר.

"רבים מתושבי רעננה, חילוניים ודתיים, סבורים כי קיומו של המצעד מהווה הפרה בוטה של הסטטוס קוו ופגיעה חמורה במרקם היחסים. עצם קיומו של האירוע, הינו המשכו של מדרון חלקלק בו ראש העיר זונח את תומכיו הגדולים והנאמנים, תוך פגיעה חמורה ומכוונת במעמדם וביכולת השפעתם במועצת העיר", כתב אלוש לברוידא.

הוא הוסיף, "חשוב לציין שהקהל הדתי לאומי, אליו אני משתייך, הוכיח שהוא יודע להכיל גם את האחר, אפילו אם הוא רחוק מרחק שנות אור מהשקפת עולמו. הנקודה היא עצם התרתו של אותו מצעד שהתקיים בעידודך הנמרץ ואף בהשתתפותך הפעילה בו, בניגוד גמור לרגשות הציבור הדתי, להסכמים הקואליציוניים ולסטטוס קוו שנוצר עד היום ביחסי דתיים וחילוניים".

עו"ד אלי אלוש, יו"ר הסיעה הדתית המאוחדת ברעננה
עו"ד אלי אלוש, יו"ר הסיעה הדתית המאוחדת ברעננהצילום: יח"צ

עו"ד אלוש מדגיש גם כי "אף ראש עיר לא התיר קיומו של אירוע בסדר גודל כזה מעולם, גם ראש עיר שהיה מהקהילה העצמה".

"אין לנו שום פריבילגיה להמשיך להישאר חברים בקואליציה שמתעלמת מהדברים הבסיסיים והחשובים ביותר לציבור שבחר בנו, שהפך אותנו לשותפים בהנהגת העיר. לא אוכל להישאר חבר בקואליציה המאפשרת את פריצת הסטטוס קוו. אני קורא לחברי לסיעה להצטרף ולפרוש יחד איתי מהקואליציה", הוסיף.

אלוש אומר כי ידיו מופנות לשלום ואחדות ועל כן ישקול לשוב לקואליציה אם ראש העיר יחתום על התחייבות שתהפוך לחלק מההסכם הקואליציוני לשמירת הסטטוס קוו ולאי פגיעה ברגשות הציבור הדתי.