בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: הלל מאיר/TPS

שר התחבורה הנכנס, יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', לא מתרגש מסערת מדינת ההלכה שחולל כאשר אמר שישראל צריכה להתנהל לפי משפט התורה, כמו בימי דוד ושלמה.

"כל ה'מדינת הלכה' הזה הוא קמפיין הפחדה דמוני, לא קיים", אומר סמוטריץ' בראיון ליהודה שלזינגר בעיתון ''ישראל היום''.

הוא לא מתחרט על קריאתו להשיב את משפט התורה על מכונו. "אין לי גרם של חרטה בעניין הזה. זה היה באותו שבוע של מצעד הגאווה בירושלים. אם להם מותר לשאת בגאווה את הדגלים שבראייתי הם מעוותים, את הערכים הקלוקלים שלהם - גם לי מותר לשאת את דגליי לפחות באותה גאווה ובאותה עוצמה''.

סמוטריץ' מספר על חלק מתוכניותיו במשרד התחבורה, ''אני הולך לייהד את הגליל. אם אני אהיה שר התחבורה בשנים הקרובות, אני אפרוש רשת כבישים, להשלים מהפכה, כדי שמאות אלפי יהודים יבואו לגור בגליל.

בעזרת ה', אם אני אמשיך כשר תחבורה - אני דואג לזה שבתוכנית החומש הבאה תהיה תוכנית אב משמעותית שמביטה הלאה על יו"ש עם עוד חצי מיליון אנשים, כולל רכבת, כבישים ומחלפים. מי שחושב שהתיישבות היא מכשול לשלום בהחלט צריך לחשוש".

לגבי ההיתכנות של איחוד בימין, והאפשרות שאיילת שקד תעמוד בראש רשימה מאוחדת, אומר יו"ר האיחוד הלאומי: "לא חושב שנכון לנהל את המו"מ הזה בתקשורת. אני חושב שהרב רפי מצוין, הוא עמד בראש, הוא צריך לעמוד בראש, אבל אני לא קובע מסמרות, לא מחליט לבד ולא כופה את דעתי. אני רוצה שכולנו ניכנס לחדר, נשים בצד משקעי עבר ומחלוקות, ונחשוב אך ורק על טובת העניין".

סמוטריץ' שולל ישיבה בממשלה עם כחול לבן: "גנץ זה שמאל, נקודה. זה שמאל מדיני, כלכלי, בהתיישבות, בביטחון ובזהות היהודית. צריך להיזהר מלהיות יותר מדי בררנים, כבר שכחנו מה זה שלטון שמאל, מה זה אוטובוסים מתפוצצים ברחבי מדינת ישראל. שכחנו מה זה מדיניות כלכלית מופקרת - הגירעון שקיים עכשיו הוא לא פרומיל מהגירעון שיצרו ממשלות רבין. הלוואי שלא נצטרך לקבל תזכורת לאיך נראה שלטון שמאל".

הוא תוקף בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו, "ליברמן הוא לא ימין. אין לו אידיאולוגיה, אין לו דרך. הוא טרפד הקמת ממשלת חלומות ונהג בחוסר אחריות בגלל שיקולים אישיים ופופוליסטיים. הוא לקח את עניין חוק הגיוס לממשלת הלכה. מה הקשר בין החוק הזה לממשלת הלכה?! זה פופוליזם שמזלזל באינטליגנציה של הציבור.

''יש פלח מסוים בציבור ששנאת היהדות והחרדים עושה לו את זה. אז הוא החליט לריב. ליברמן הוא איש מסוכן, חסר אחריות, ש־30 שנה לא הטביע שום חותם ולא יצר תהליך משמעותי במדינת ישראל. אחד היעדים של הבחירות הוא שהאיש הזה ייעלם מהנוף הפוליטי של מדינת ישראל".