השופט מלצר בנאומו
השופט מלצר בנאומוצילום: ארז ביט

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, המכהן גם כיו"ר וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22, קובע כי "בית משפט לא אמור להיות דמוקרטי כי לא נבחר על ידי אנשים, הוא משרת אנשים, אבל לא נבחר על ידם. זו אי הבנה של איך בית משפט אמור להיות".

את הדברים אמר השופט מלצר בכנס AIS המתקיים היום (שני) במכללה האקדמית כנרת, כנס בו משתתפים מומחים וחוקרים מובילים בתחום לימודי ישראל מהארץ ומהעולם.

עוד טען השופט מלצר בנאומו כי "אנחנו החלק החלש ביותר במערכת, ועדיין אנחנו עצמאיים, וצריכים להיות איזונים ובלמים, ומי שמבקר אותנו רוצה שאף נהיה חלשים יותר".

מלצר התייחס גם לנושא פסקת ההתגברות ואמר: "פסקת התגברות קיימת במדינה אחת בעולם – בקנדה, אבל שם מעולם לא השתמשו בה. אנחנו אומרים שתושבי ישראל והתנאים בישראל שונים , בקנדה לא השתמשו בו , בישראל אם יהיה אני לא בטוח שזה יהיה כך".

באשר לביקורות המופנות כלפי מערכת המשפט מלצר השיב: "הראיתי והוכחתי שאנחנו (מערכת המשפט) בסדר אם אנחנו סופגים ביקורת מהשמאל ומהימין". עוד הוסיף וטען כי באשר לביקורת לפיה מערכת המשפט היא קבוצה קטנה ואליטיסטית, הרי שהדבר "היה אולי נכון בעבר".

את דבריו חתם בקביעה: "אני יכול לומר דבר אחד, הבחירות הן דבר יסודי לכל דמוקרטיה כך בית המשפט וכל מערכת המשפט, והיא צריכה להיות עצמאית".