הרב אמנון בזק
הרב אמנון בזקצילום עצמי

הרב אמנון בזק, ר''מ בישיבת הר עציון, מברך על החלטת ''עוצמה יהודית'' לבטל את הריצה המשותפת עם מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, לאור התנהלותו של הרב רפי פרץ ויועציו.

''פירוק השותפות בין 'עוצמה יהודית' לבין 'הבית היהודי' הוא בשורה טובה וחשובה לציונות הדתית", כתב הרב בזק בפייסבוק.

''מלכתחילה שותפות זו הייתה בעייתית מבחינה ערכית ומוסרית, כאשר ברשימה ציונית דתית נכלל מי שמגדיר את מעשהו של ברוך גולדשטיין על ידי שימוש בפסוק 'תחת אשר קינא לא-לוהיו ויכפר על בני ישראל', ובאופן כללי, פועל בסגנון תוקפני וקיצוני, המטיל כתם על הציונות הדתית כולה.

''עדיין לא נעשתה בדיקה אובייקטיבית האם השותפות זו בסופו של דבר הביאה יותר מצביעים או הבריחה יותר מצביעים. מה שברור הוא, ששותפות זו הייתה מבוססת למעשה על סחיטה מטעם אנשי 'עוצמה', שהכריזו בצורה ברורה: או שתצרפו אותנו, או שנרוץ לבד ונגרום לאובדן של בין מנדט לשניים לגוש הימין. מכאן ואילך, אסור יהיה להיכנע עוד לסחיטה הזו''.

הרב בזק הוסיף כי ''ניתוק זה פותח פתח רחב לחיבור ולאחדות של רוב רובה של הציונות הדתית. אכן, יהיו מימין ומשמאל כאלו שלא ימצאו שם את עצמם, אך הציבור הרחב יוכל להתאחד סביב יצירת רשימה מגוונת הנותנת מקום לזרמים השונים בתוך הציונות הדתית, מבלי לחצות קווים אדומים ערכיים ורוחניים''.