ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור ''כאן'', התייחס בצהריים (רביעי) לתקרית שאירעה בתוכנית "ערב ערב", במהלכה שלף מרדכי גילת את ארנקו כדי להדגים למשפחת נתניהו כיצד משתמשים בכסף.

''הקטע היה סר טעם", קבע שי וסיפר: "בעקבות המקרה שוחחתי עם חברי המערכת. נדהמתי לגלות שהקטע תוכנן מראש ונעשה על דעת המגיש והפרשן בלבד, מבלי לקבל אישור מעורכי התוכנית.

"בשיחה עמי גילת הודה שהמעשה היה לא תקין והביע צער, גיל-הר סבר אחרת. לאור זאת החלטתי להשעות את גיל-הר ליומיים, והוא ישוב מחר להגשת התוכנית", עדכן שי במכתב ששלח לעובדים.

לדברי שי, "ערב ערב" הינה תוכנית אקטואליה שמטרתה סיכום אירועי היום. "התוכנית צריכה להתבסס על אדנים עיתונאיים ומקצועיים, ככל התוכניות האחרות בחטיבת החדשות, ברדיו ובטלוויזיה. יש מקום לביקורת ולפרשנות, אבל גם זאת צריכה להיעשות באופן מנומק, ענייני ועיתונאי ולא בצורה לא מכובדת ונמוכה".

שי התייחס גם לאמירה שנשמעה בשבת שעברה, בתוכנית ''שבת עולמית'' בהגשת יצחק נוי בכאן רשת ב'. במהלך ראיון אמר המגיש "הבדואים ידועים גם, ואי אפשר להסתיר את העובדות האלה, כרוצחים ממדרגה ראשונה".

לדברי שי ''מדובר באמירה גזענית שאין לה מקום בשידורינו, ולכן הוחלט על השעייתו ממספר תוכניות''. במכתב לעובדים הוא ציין: "אני סבור שבשני המקרים היתה חצייה של קו אדום ולכן נקטנו בתגובה יוצאת דופן. אני שמח וגאה שבשנתיים מאז קמנו נשמר בחטיבה חופש עיתונאי מוחלט, יום יום שעה שעה, בכל הפלטפורמות.

''אנחנו יכולים להיות גאים במאות חשיפות, תחקירים, ועיסוק תדיר בסוגיות מהותיות בחברה הישראלית: משפט, חברה, פוליטיקה, ביטחון ועוד. אנחנו נמשיך לעשות זאת, בגאון ובעוז, ולזכור כל הזמן שאנחנו משרתים אך ורק את הציבור", סיכם מנהל חטיבת החדשות בתאגיד.