אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

קרובי המשפחה והחברים של יפית ויואב (שמות בדויים) לא יודעים שהם משפחה מצולקת. יפית ויואב מעולם לא סיפרו שיפית היא אחת מהנשים שנפגעה במשך שנים מעזרא שיינברג.

בני הזוג לא יודעים איך הסביבה תקבל את זה. האם היא בשלה להבין את מה שהיה שם, או שהם יצטרכו להתנצל.

"הוא היה מאוד אנושי", מספר יואב, "הוא היה בגובה העיניים". כל ניחום אבלים, כל שמחה של תלמיד, הוא תמיד היה שם. לצד כל אלה הוא כמובן היה מופת של לימוד והתמדה וכזה שמעודד את תלמידיו לנהוג בקדושה. "הקהילה הכפילה את עצמה בכלום זמן", אומרת יפית, "שמו הלך לפניו והרב מרדכי אליהו סמך ידיו עליו. לא היה מישהו ששמעת ממנו פסיק של ספק. כולם העריצו אותו". כל זה הכין את הקרקע לציד.

"בוקר אחד הגעתי לישיבה", מספר יואב, "שיינברג התקשר אלי ושאל אתה לבד? תשמע, ראיתי את אשתך עוברת ברחוב ואני לא רוצה שתיבהל, אבל ראיתי אצלה בעיה רפואית ויש לי דרך לעזור לה. דבר איתה, אל תבהיל אותה. אם אני אטפל בה, זה ייגמר במשהו קל ואם אני לא אטפל בה זה יחמיר".

יפית: "הוא אמר שיש לי צ'יסטה, אפילו לא הגה את זה נכון, אבל את זה גיליתי רק כעבור שנים, כשהגשתי את התביעה. הוא הסביר שיש את המציאות ויש את הרמה הרוחנית. כל זמן שהרמה הרוחנית פועלת, לבעייה הרפואית לא תהיה תפיסה בעולם".

הדיבור הזה, נשמע זר לאוזן הרגילה, אבל זו הייתה השפה שדוברה בישיבה, שפת הרוח והחומר, הקודש והמציאות בשטח.

יואב: "הוא לא רק אמר שהוא יכול לטפל בזה בקלות, הוא גם הסביר שאם היא תלך עכשיו לרופא הוא ישר יכניס אותה לטיפולים מאוד פולשניים ומסוכנים. הוא הזהיר שנסתבך גם עם עלויות גבוהות". ככה הכין שיינברג את השטח.

"הטיפול הראשון היה בנוכחות יואב בבית" מסבירה יפית. "אני הייתי מכוסה, יואב עמד מחוץ לחדר, כשהדלת פתוחה" הטיפול היה רוחני ללא מגע. מכאן ואילך חשב יואב שזה אופי הטיפולים שעוברת אשתו. טיפולים שנמשכו שנים, פעם בשבוע ולפעמים גם פעמיים, וכמובן היו ללא כיסוי ועם מגע שהלך והחמיר.

יואב היה בטוח שהרב עושה להם טובה גדולה, אך יפית הלכה והסתבכה בקורי הפחד וההסתרה. "אנחנו זוג מאוד פתוח", היא אומרת, "דיברנו על הכל. אבל על זה היה אסור לספר. בטיפול השני שיינברג נתן לי מים ואמר שבכך אני נשבעת בשבועת הרש"ש. השבועה הזאת אומרת שאסור לך לדבר כי אם את מדברת על מה שקורה בחדר, בו ביום את מתה. כל המהות של הטיפול הייתה שאם הוא לא יטפל בי אני מתה. בעצם אין לך לאן לברוח, את לא יכולה להפסיק".

בני הזוג הם חלק ממיזם הד סטארט BEACTIVE 'תביעה נגד עזרא שיינברג'. ומבקשים את עזרת הציבור במימון התביעה האזרחית נגדו, בטיפולים הפסיכולוגיים שהן ובני זוגן נאלצים לעבור ובהתמודדות עם ירידה בכושר העבודה. החיבוק הציבורי הזה חשוב ומשמעותי להן ולחברה.

"מי שתורם, הוא הכי מכוחותינו, אני מרגישה את זה מהמקום של קומי אורי, הנה עוטפים אותך, אנשים איתך" אומרת יפית.

הראיון המלא יפורסם בסוף השבוע בעיתון 'בשבע'

צפו: נשים מוחות נגד הסדר הטיעון עם שיינברג