יעקב (כצל'ה) כ"ץ
יעקב (כצל'ה) כ"ץצילום: פלאש 90

בסוף השבוע החולף נמנעה המעצמה הגדולה בעולם מלתקוף בסיסי טילים באיראן, שמהם נורה הטיל שהפיל את מטוס הביון המתקדם בעולם.

טענתו של מנהיגה הייתה טענה פרוגרסיבית, ליברלית, מכילה, קלאסית של העולם המערבי, בדרך טיפולו בטרור הערבי-מוסלמי המשתולל בעולם. "זה עלול היה להיות לא מידתי להרוג 150 איראנים במחיר מטוס אחד, ולכן הוריתי על ביטול התקיפה", אמר טראמפ.

הוא אינו הראשון בין מנהיגי העולם שטעו בטיפולם באנשים, ארגוני טרור ועמים אכזריים שידעו לנצל את תמימותם ורוך ליבם של מנהיגים אלו, והביאו חורבן במקום זרי פרחים.

שאול המלך טעה בעמלק ובמלכו בחומלו על אגג מלך עמלק, בניגוד לציווי שקיבל משמואל הנביא. לאחר מכן הרג את כוהני נוב, ילדיהם ועולליהם בטענה ששיתפו פעולה עם המלך העתידי, דוד. על זאת מפורסמת וידועה האמרה: "כל שנעשה רחמן על האכזרים, בסוף נעשה אכזר על רחמנים".

וכאן אצלנו, במדינתנו האהובה, בהיותי בכנסת ישראל ניסיתי בכל כוחי להעביר שני חוקים הנוגעים לטרור הערבי, ללא הצלחה. הראשון היה חוק המחייב את שופטי ישראל לפסוק למציתי יערות וחורשות בארץ ישראל לפחות חמש שנות מאסר, ללא שיקול דעת של השופטים. זאת לאחר שהתברר לי בפגישותיי עם ראשי הכבאות ולוחמי האש, שרוב השריפות במדינה פורצות עקב הצתות של טרוריסטים ערבים, שמצאו את הדרך הקלה לפגוע בליבה של מדינת ישראל, ללא ענישה. התקשורת ברוב המקרים מדווחת כי פרצה אש, אך כמעט לעולם לא תדווח מי הצית. לא שמענו על מציתים רבים שהובאו לפני שופט, וברור שרוב המציתים שכן נשפטו נפטרים בעונשים קלים על ידי שופטינו הפרוגרסיביים, הליברליים, שחשים בפנימיותם שאולי העונש לא מידתי.

כך אנו נוהגים בגנבי הרכב, שרובם עוברים בקלות את הגדרות הדמיוניות הממוקמות על הקו הירוק, וגונבים, מעבירים ומפרקים עשרות אלפי כלי רכב ישראליים כל שנה. טרור לשמו, וההרתעה והעונשים קלים. מדוע? שופטינו יטענו שזה לא מידתי לפגוע בהם, אחרי הכול "גזלנו" את ארצם ולכן עלינו להכיל, לוותר ולרחם על האכזר המסכן ולהתאכזר לאזרח הישראלי, ששדותיו ובתיו עולים באש ורכביו נגנבים השכם והערב.

טרור ההצתות בדרום נמשך 24/7, למרות הפגיעה המעשית והרס מפעלם של אנשים רבים שטרחו שנים מרובות על הכשרת השטחים, סיקולם מאבנים וסלעים, חרישתם ונטיעתם וגידולם, והכול יורד לטמיון על ידי שריפה שנגרמת על ידי פורעים ידועים. שלא לדבר על הפגיעה המורלית בעם ישראל ובצבאו, אשר רואים את כל אשר נעשה ונמנעים מלבוא חשבון עם הטרוריסטים בהוראת ראשי הצבא.

את כל זאת התחיל והכיל הרמטכ"ל הקודם איזנקוט, שאסר על פגיעה בטרוריסטים המציתים, כי זה "לא מידתי". האכזריות כלפי האומה הישראלית היא מידתית, כי כך הורגלנו שנים רבות בגלות. לכבות את השריפות של בתינו ושדותינו, מבלי לפגוע בחוליגנים המציתים והפורעים. לא יאומן כי יסופר, שגישה גלותית ואיומה זו נמשכת בארצנו למרות צבאנו החזק, כאשר הטענה היא שזה "לא מידתי" לפגוע במבקשי נפשנו.

האומה שלנו ידועה בזיכרון הלאומי שלה, איננה שוכחת ותבוא חשבון עם כל אלו שהכלימו והשפילו אותנו במשך שנים רבות. עם שדרינו, שופטינו, רמטכ"לינו ומנהיגינו שלא ידעו לכבד את אומתם ונתנו יד להשפלתה. עם ישראל יידע להתגבר גם על מציאות עגומה זו ויבוא יום וייפרע מכל הפורעים והטרוריסטים שהרעו לנו שנים רבות.

הכותב הוא יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת ערוץ 7 ויו"ר האיחוד הלאומי לשעבר