המוסד
המוסדצילום: יח"צ

מה קורה כאשר סטודנט מחליט ליצור סרט קצר, חכם, שנון ומקורי במסגרת סרטי סטודנטים קצרים?

בדרך כלל זה נגמר בתוככי המוסד האקדמי וממשיכים הלאה. אבל לא כך קרה בסרט שבשמו המקורי נקרא 'המוסד הסגור'.

לפני כעשר שנים, הבמאי והתלמיד, אלון גור אריה סיים את סרט הגמר שלו שלו הוא קרא המוסד הסגור.

סרט עם הווי מיוחד מאד. אבל, למרבה ההפתעה, הסרט הזה תפס חזק, הוא הוקרן רבות בסינמטק תל אביב, ורבים נהרו לצפות בו. גור אריה יצר פרודיה בהשראת סרטי "האקדח מת מצחוק" על אחד הארגונים החשאיים והחזקים בעולם כולו - המוסד. גור אריה היה גם בטוח שהוא הולך לקבל מליון דולר עבור הפקת סרט שלם אבל עשור שזה לא קרה. עד ש..

קמו האחים אדרי והחליטו לתת לסרט צ'נאס. הוא הוארך לכדי סרט באורך מלא (95( דקות) והתוצאה מצחיקה, שנונה וכל כך ישראלית, בכיכובם של אילן דר כראש המוסד, אשתו ( גילה אלמגור) צחי הלוי, אפרת דור, דביר בנדק וטל פרידמן.

סיפור הסרט שיעלה הערב (חמישי) מביא את דמותו של סוכן מוסד שמתחרה בסוכנת CIA על הצלת העולם מארגון טרור. כשמיליונר אמריקני נחטף בירושלים, מחליט ה-CIA שלא לסמוך עוד על ישראל ושולח סוכנת משלו.

היחסים בינה לסוכן המוסד מקבילים ליחסי ישראל-ארה”ב. היא מגיעה עם תקציב ופועלת לפי הספר, והוא מחפש קיצורי דרך ולוקח את כל הקרדיט. אם ייכשלו במשימה, לא יוכל ראש המוסד להדליק משואה ביום העצמאות בשידור חי בטלוויזיה, דבר שאסור שיקרה.

ואכן כפי שאומר אילן דר או ראש המוסד על הסרט "הקהל צוחק ונהנה לאורך כל דקותיו ( וזה אגב נכון מאד) "זה סרט שעוד לא נעשה בארץ. דבר כזה מטופש וחכם - עוד לא היה כזה", מסכם דר את עצמו.

סרט מאד שונה מכל מה שהכרתם בסרטים ובוודאי בישראלים, סיפור ישראלי כמובן ונותן הרגשת שחרור ללמעלה משעה וחצי. כל מה שרוצים מסרט.