שרב כבד במדריד, ספרד
שרב כבד במדריד, ספרדצילום: רויטרס

אירופה מתמודדת עם גל חום קיצוני, ששובר את שיאי הטמפרטורות לחודש יוני.

סוכנות המטאורולוגיה הגרמנית הודיעה כי ביום רביעי נמדדה טמפרטורת שיא של 38.6 מעלות בעיר קושצ'ן סמוך לגבול עם פולין. מדובר בטמפרטורה הגבוהה ביותר אי פעם בחודש יוני בגרמניה.

גם בפולין נרשם שיא חדש של חום לחודש יוני, כאשר בעיר רדז'ין במזרח פולין נרשמו 38.1 מעלות ואילו בצ'כיה נרשם שיא של כל הזמנים בחודש יוני עם 38.5 מעלות.

גל החום חסר התקדים בחודש יוני הביא לגל של שריפות ענק בכמה מדינות באירופה, כאשר בספרד נלחמים מעל 500 כבאים, חיילים ומטוסי כיבוי בסדרה של שריפות ענק בפרובינציית טראגונה בקטלוניה, שכילתה שטחי יער עצומים שנשרפו.

"הגיהנום מגיע", צייצה מגישת מזג האוויר בטלויזיה הספרדית, סילביה לפלאנה. גם בגרמניה נרשמו שריפות יער גדולות, והרשויות הטילו הגבלת מהירות על חלק מהכבישים, בעוד בצרפת הורדו כלי רכב רבים מהכביש על ידי המשטרה המקומית.

המאווררים בחנויות בצרפת אזלו בימים האחרונים, ואילו ברומא האכילו שומרי גן החיות המקומי את בעלי החיים בארטיקים על מנת לקרר אותם.

הארגון המטאורולוגי העולמי הודיע כי ביום חמישי צפויות הטמפרטורות לעלות עוד וככל הנראה לרשום שיא חדש נוסף לחודש יוני, לפני ההקלה שתגיע בשבוע הבא.

"העלייה הנוכחית בקיצוניות החום היא בדיוק מה שצפו מדעני האקלים בנוגע להתחממות הטמפרטורות כתוצאה מפליטת גזי חממה, שריפת פחם, נפט וגז", אמר סטפן רמסורף, אחד מראשי המכון למחקר האקלים בפוטסדאם בגרמניה.