הנשיא ריבלין בכנס הרצליה
הנשיא ריבלין בכנס הרצליהצילום: גלעד קוולרצ'יק

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נשא הערב (ראשון) דברים בכנס הרצליה הנערך על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בעיר.

הוא מתח ביקורת על ההתנהלות כלפי מערכת אכיפת החוק. "בין בחירות לבחירות - הריבון במדינת ישראל הוא הציבור. היום מתחילות להישאל שאלות על המערכת ועל האופי הערכי והחוקתי שבו אנחנו חיים. המערכת החוקתית הייתה בהרבה מקרים לצנינים בעיני רבים".

"אני לא רוצה להביע עמדה - אלא חשש כמו כל אזרח במדינה, שלא רוצה לחיות במדינה לא דמוקרטית. חשוב שהכנסת תבין זאת. שוויון בפני החוק הוא נשמת אפה של כל דמוקרטיה - אין עדיפים ואין מופלים", דברי ריבלין.

הוא התייחס למעמד הנשיא אל מול המערכת הפוליטית ואמר, "למגדלור הרבה יותר קל לבלוט באפלה".

ריבלין הביע דאגה מהמצב הפוליטי בישראל. "מה שקורה לנו ב-2019 לא קרה מעולם ואני מקווה שלא יחזור על עצמו. כשההכרעה לא מתקבלת וודאי שבסוף העם יבוא ויאמר לנבחריו כי אי אפשר להמשיך ללא ממשלה. נבחרתם על מנת להכריע. ואנחנו הולכים עכשיו לבחירות שיכולה להתרחש בהם תוצאה חוזרת. על כל אחד מאיתנו לחשוב איך אפשר לתקן את המצב הזה ואין אנחנו מסבירים לאנשים שחושבים שאפשר לעשות את זה- שהם לא יכולים לעשות זאת."

הנשיא דיבר גם על המצב הביטחוני בגבול עזה. "יש סכנה שעזה ומה שקורה בה יחדרו ליהודה ושומרון. אנחנו צריכים להתחיל להבין איך אנחנו חיים יחד. אנחנו לא יכולים לפתור הבעיה של השיבה, ירושלים או בקעת הירדן באמירה כזו או אחרת, אלא צריכים לבוא ולהתחיל לדבר אחד עם השני ולהבין שאנו חיים כאן יחד".