מרילין יוסון, יו"ר, נשיאה ומנכ"לית לוקהיד מרטין, השתתפה בצהריים (שני) בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי.

בנאומה ציינה יוסון, "כאשר מדובר בביצוע משימות ועמידה ביעדים אין פלטפורמה טובה ממטוס ה-F-35 'אדיר'".

לדבריה, "כאן, בישראל, חיל האוויר מוכיח שמטוס ה-F-35 הוא לא 'עוד מטוס' שנוסף לכוחות האוויר של המדינה. ה-F-35 מאחד, מגדיל ומחזק את כלל הכוחות הצבאיים של מדינת ישראל".

מטוסי ה"אדיר" הפכו למבצעיים

"חיל האוויר הישראלי הוא מהראשונים בעולם לגלות לעומק את יכולותיו של ה- ה-F-35 ומה הוא מסוגל לעשות. ישראל הייתה אחת השותפות לתוכנית לפני עשר שנים וחיל האוויר היה הראשון בעולם להפעיל את המטוס בפעילות מבצעית", ציינה יוסון.

יוסון הוסיפה, "ה-F-35 כבר הוכיח את הערך שלו כסנסור מוטס לתיאום עבור מערכות הגנה אוויריות. באמצעות טכנולוגיית ה-C4I שהוטמעה במטוסי ה'אדיר', המטוסים מהווים כלי חשוב להתמודדות אפשרית עם איום הרקטות של חיזבאללה על ידי זיהוי ותיעדוף מטרות מתמשך עבור חיל האוויר".

בהמשך ציינה יוסון כי מטוסי ה-F-35 יכולים להיות הראשונים לחדור לשטח האויב מבלי להתגלות ולהרוס את איומי הקרקע-אוויר. "השמדת האיומים מהקרקע מפנה את הדרך למטוסי ה-F-35 הנוספים שיכולים לשאת עד 18,000 ליברות של תחמושת פנימית וחיצונית בתצורה רגילה עם פצצות כבדות במשקל 5,000 ליברות ויותר".

"ישראל מבינה שמטוס ה-F-35 משנה את כללי המשחק, אינטגרטור ומכפיל-כוח. בראש ובראשונה, ה-F-35 מספק שרידות משנת כללי-משחק. המטוס מסוגל להגיע למקומות בהם אף מטוס מהדור הרביעי מסוגל להגיע ולפעול בצורה מדויקת רחוק מכל מטוס אחר. השילוב של מהירות עם יכולות חמקניות, יכולות אמצעי-נגד ולוחמה אלקטרונית, מאפשרות למטוס להתגבר על מערכות הגנה מתוחכמות ולספק השפעה א-סימטרית. המטוס מרחיב את שדה הקרב בצורה יעילה ומשנה את מה שידענו על המושג עליונות אווירית. יכולות אלה הופכות את המטוס להרבה יותר מ'מרתיע'", הדגישה.