לימודים
לימודיםצילום: יח"צ

ראשית, יובהר כי מכינה ללימודי רפואה בחו"ל הינה אופציה הכרחית להגדלת סיכויי המועמד להצלחה בקבלה ללימודי הרפואה באוניברסיטאות המובילות בחו"ל.

כיום ישנן מספר מועט של מכינות קדם-רפואיות בישראל, כאשר המובילה והמוכרת מבניהן היא זו של מכללת " תל אביב מדיקל קולג' ".

המחסור ההולך וגובר של רופאים בישראל בימים אלה של שנת 2019, מעלה את הביקוש משמעותית למקצועות הרפואה, דבר המצריך המצאת פתרונות עבור סטודנטים ללימודים שהם גם מעבר לים - לאו דוקא בישראל.

זאת לאור העובדה כי לימודי הרפואה בישראל הינם בעלי קריטריונים של תנאי קבלה נוקשים מהממוצע.

עבור כל מי שמעוניין ללמוד את מקצוע הרפואה, ידוע כי הדרישות הינן גבוהות במיוחד, ורק הטובים ביותר מתקבלים. יחד עם זאת, קיימת האופציה להגדלת סיכויי הקבלה ללימודי הרפואה, דווקא באוניברסיטאות מוערכות בחו"ל, שם תנאי הקבלה פחות "קיצוניים" מאלה בישראל.

לשם מטרה זו הוקמו המכינות ללימודי רפואה בחו"ל, אשר תפקידן להכין את המועמדים הישראלים עבור מבחני הקבלה לאוניברסיטאות הללו.

המכינות ללימודי רפואה בחו"ל, נבדלות בייחודן בעיקר בשל הקשרים המקצועיים הרבים שלהן עם גורמים משפיעים מטעם האוניברסיטאות בחו"ל, אשר באים לידי ביטוי בשיתופי פעולה אקדמיים, וזאת במטרה להבטיח כי המכינה אכן מיישרת קו עם הקריטריונים הנדרשים מאותן אוניברסיטאות כתנאי קבלה.

מה החשיבות בלימודי המכינה לרפואה בחו"ל?

מקצוע הרפואה, בשונה ממקצועות רבים אחרים, דורש הכנה מקדימה מיוחדת וקפדנית, במטרה להגשים את ההישג המיוחל - קבלה לאוניברסיטה. כמו כן, תנאי הקבלה באוניברסיטאות המובילות בחו"ל, הינן בעלות דרישות וקריטריונים מחמירים, ועל כן יש להיערך למבחנים המקדימים באופן מקיף ומעמיק בהתאם.

מהו שכר הלימוד באוניברסיטואות לרפואה בחו"ל?

באופן ממוצע, שכר הלימוד באוניברסיטאות בחו"ל (באירופה) נחשב גבוה יחסית, יחד עם זאת, עלות תנאי המחיה הוא נתון המשתנה ממדינה למדינה.

האם לימודי המכינה נחשבים מוכרים?

במכינה לרפואה בחו”ל, כדוגמת תל אביב מדיקל קולג', תובטח למועמדים תכנית לימודים מוכרת עם בוגרים רבים , ויתרה מכך, עבור חיילים משוחררים ניתנת האופציה לתשלום באמצעות הפיקדון לחיילים משוחררים.

נכשלתם במבחני הקבלה ללימודי הרפואה בחו"ל - לא נורא

מקצוע הרפואה הנחשב למאתגר במיוחד ביחס לשאר המקצועות האקדמיים, דורש מן המועמד תכונות ייחודיות של סקרנות, חקירת ידע באופן מתמיד ושאיפה טבעית למצויינות. קורה הרבה כי גם בעלי התכונות הללו, לעיתים אינם צולחים את מבחני הקבלה ללימודי הרפואה.

אמנם ניתן לייחס את הכישלון לאופן ההכנה למבחני הקבלה, אשר סביר כי נעשתה באופן חובבני וללא תוואי מוגדר. יחד עם זאת, עבור מי שלא צלח את מבחני הקבלה לרפואה בנסיונו הראשון, אין זה "סוף העולם", מכללת תל אביב מדיקל קולג' - המכינה לללימודי רפואה בחו"ל - הוקמה בדיוק לשם מטרה זו – יצירת בסיס מוגדר וממוקד של חומר הלימודים הנדרש לקבלה ללימודים, תוך ליווי מקצועי מקיף של צוות המרצים המובילים בתחום - ביניהם:

פרופסור דן מאיורמאוניברסיטת בר אילן - ראש החוג לכימיה כללית ויועץ אקדמי במכינה

פרופסור ג'רארדו ביקמאוניברסיטת בר אילן - מרצה לכימיה ויועץ אקדמי במכינה

דניאל יצחק MSC - מרצה לכימיה כללית ואורגנית

ד"ר שחר גבע - ד"ר לרפואה (MD), מנכ"ל המכללה ומרצה לאנטומיה, מייסדה של המכללה.

ד"ר כפיר אומנסקיממכון ויצמן - ראש הקורס לביולוגיה ויועץ אקדמי במכינה

ד"ר אלון איקןבוגר הפקולטה לרפואה בטכניון- מרצה לאנטומיה ופיזיולוגיה, סגן מנהל המכינה

צוות המרצים של מכללת תל אביב מדיקל קולג'

המכינה לרפואה של תל אביב מדיקל קולג’ מהווה חלק מרשת מכללות ברחבי העולם, תחתיה מועסקים מגוון רחב של מרצים מוערכים הפועלים באופן שוטף בהוראה בישראל וכן במוסדות אקדמיים בארץ ובחו”ל.

עד כה, בסיוע סגל המרצים של המכללה, התקבלו מעל 1000 סטודנטים ללימודי הרפואה בחו"ל, וזאת הודות ליתרון הייחודי שלה - נסיון והיכרות מעמיקה עם דרישות חומרי הלימוד ורמת הקריטריונים לקבלה.

תל אביב מדיקל קולג’ – יתרונות המכללה

מכללת תל אביב מדיקל קולג' הינה בעלת איכויות ויתרונות אשר נבדלים באופן משמעותי משאר המכללות הדומות בישראל, דבר הבא לידי ביטוי בקשת רחבה של תחומים:

למכללה מאות בוגרים שכבר סיימו את המכינה , לומדים ואף סיימו תואר ברפואה באוניברסיטאות בכל רחבי אירופה, כגון:

הונגריה – אוניברסיטת סמלוויס, אוניברסיטת סגד, אוניברסיטת דברצן.

פולין – האוניברסיטאות בוורשה, פוזנן, שצ'צ'ין , גדנסק, לובלין, קולגיום מדיקום, קרקוב.

צ'כיה – אוניברסיטת צ'ארלס בפראג(הפקולטה הראשונה,השניה, השלישית) , אוניברסיטת מסאריק בברנו , אוניברסיטת פלצקי באולמוץ , אוניברסיטת אוסטרבה, הפקולטה לרפואה בהרדץ' קרלובה.

איטליה – אוניברסיטת הומניטס , אוניברסיטת סאן רפאלה , אוניברסיטת פאביה , אוניברסיטת לספיינצה ברומא , האוניברסיטה לרפואה בנאפולי , האוניברסיטה לרפואה בבארי, האוניברסיטה לרפואה בטורינו, האוניברסיטה לרפואה בבולוניה.

ליטא – אוניברסיטת קאונס ( LSMU ) , אוניברסיטת וילנה.

בולגריה – אוניברסיטת פלובדיב , אוניברסיטת ורנה , אוניברסיטת סופיה , אוניברסיטת פלבן.

קפריסיןEuropean University Cyprus.

קרואטיה – האוניברסיטה לרפואה ברייקה , האוניברסיטה לרפואה בזאגרב.

רומניה – האוניברסיטה לרפואה בבוקרשט , האוניברסיטה לרפואה ביאשי , האוניברסיטה לרפואה בטרגו מורס , האוניברסיטה לרפואה בקוסטנצה. האוניברסיטה לרפואה בקלוז'.

לטביה – אוניברסיטת סטרדינאס בריגה .

בחינות הקבלה לאוניברסיטאות בחו"ל - יתרון משמעותי אותו מקנה מכללת תל אביב הוא האפשרות לקיים את מבחני הקלבה לאוניברסיטאות בחו"ל, כאן בישראל בבניין המכללה.

תעודת גמר המכינה - תעודה מוכרת כרקע לימודי המדעים. התעודה של תל אביב מדיקל קולג' מוכרת כאסמכתא לרקע לימודי במדעים לצורך קבלה למספר אוניברסיטאות לרפואה באירופה, בהן תנאי הקבלה דורשים זאת.

תוכנית לימודים המבוססת על סילבוס בחינות הקבלה באוניברסיטאות לרפואה באירופה - התוכנית המכינה כוללת את סילבוס בחינות הקבלה של כל האוניברסיטאות לרפואה באירופה, בהן תוכנית הלימודים המתקיימת בשפה האנגלית.

הכנה לבחינות IMAT - לימודי המכינה מתרכזים בין היתר בהכנת הסטודנטים לבחינת ה-IMAT , המיועדת למועמדים לתוכניות הלימודים באנגלית באוניברסיטאות לרפואה באיטליה.

לימודים אנטנסיביים ומעשירים

תוכנית הלימודים במכללת תל אביב מדיקל קולג' הינה האינטנסיבית והמקיפה בישראל, וכוללת:

5-6 חודשי לימוד

400 שעות לימוד אקדמאיות

תגבור לסטודנטים

כ10,000 שאלות שיעורי בית לתרגול

סה"כ מעל 20 מבחני קרדיט המדמים את בחינות הקבלה לאוניברסיטאות

הכנת מצגות והרצאות בפני הכיתה

תרגולים של חשיבה קוגניטיבית למבחן ה – IMAT

מבחן אמצע / מבחן סוף

שיתופי פעולה עם חו”ל

מכללת תל אביב מדיקל קולג' מקפידה על נושא של קיום מבחני הקבלה לאוניברסיטאות בחו"ל מהארץ - במתחם המכללה בתל אביב, הנעשים על ידי ובפיקוח של נציגים מאותן אוניברסיטאות בחו"ל - צ'כיה, סלובקיה, פולין וליטא - המגיעים לארץ אחת לתקופה במיוחד לשם מטרה זו.

כמו כן, שיתוף הפעולה אף מתרחב באופן שבא לידי ביטוי בהכרה רשמית של אותם הגורמים במכללת תל אביב מדיקל קולג' (המכינה ללימודי רפואה), וכן בהכרה בתעודת הגמר אותה מעניקה המכללה לסטודנטים לצורך קבלתם לאותן האוניברסיטאות.

ימים פתוחים וכנסים

לבדיקת התאמה למקצוע הרפואה בחו"ל ולמכינה בפרט, מכללת תל אביב מדיקל קולג' מעניקים ימים פתוחים וכנסים בינלאומיים בהשתתפתות נציגי האוניברסיטאות ללימודי רפואה בחו"ל, בהם ניתן להשתתף באופן חופשי, להתרשם ולקבל מידע מלא על כלל האפשרויות העומדות בפניכם ללימודים בחו”ל.