נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: קובי ריכטר - TPS

שר החינוך לשעבר ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הסביר מדוע האחריות על מעונות הילדים מגיל לידה ועד גיל 3 חייבת לעבור ממשרד העבודה והרווחה למערכת החינוך.

בנט הבטיח כי אם למפלגתו יהיה כוח פוליטי ראוי, הוא ידרוש להעביר את הילדים לאחריות משרד החינוך.

''הגיל הרך הוא הגיל הכי קריטי בפיתוח המנטלי, הרגשי והפיזי של הילד", הסביר בנט. ''במידה רבה, זהו גיל שקובע את כל עתיד חייו של הילד. ילדינו בגיל הרך זקוקים לטיפול הכי טוב והכי מקצועי שיש''.

הוא סיפר שכאשר שימש כשר הכלכלה ומשרד העבודה היה תחתיו, סבר שהאחריות על מעונות היום לגילאי לידה עד 3 צריכה להיות במשרד העבודה, אך כעת בנט מודה ''טעיתי. זה לא''.

''אחר כך שימשתי ארבע שנים כשר החינוך, אחראי על ילדים מגיל 3 ועד 18. צללתי לתחום הגיל הרך (סייעת שנייה, מנטורינג לגננות ועוד). נדמה לי שאני השר היחיד, בוודאי בעשרות השנים האחרונות, ששימש בשני התפקידים, וגיבשתי עמדה ברורה: מקום החינוך של ילדים מגיל לידה ועד גיל 3 הוא במשרד החינוך''.

בנט מסביר: ''מערכת החינוך מתמחה בחינוך. לא בעבודה וכלכלה. בחינוך. מערכת החינוך טובה יותר בהכשרת גננות וסייעות. מערכת החינוך טובה יותר בפיתוח מקצועי של צוותי הגן.
מערכת החינוך טובה יותר בפיקוח מול ארועים אלימים או לא נורמטיביים. מעון יום איננו בייביסיטר אלא בית חינוך לילדים בגיל הכי קריטי''.

יו"ר הימין החדש סיפר כי לפני שלוש שנים, לאחר התפטרות דרעי מתפקידו כשר העבודה, זיהה הזדמנות. ''לחצתי על ראש הממשלה להעביר את המעונות ממשרד העבודה למשרד החינוך. ראש הממשלה הקים וועדה בראשות אלי גרונר, מנכ"ל משרד רה"מ. הוועדה הגישה מסקנות ברורות: להעביר את הגיל הרך לחינוך.

''זה עולה כסף רב, אז יש לעשות זאת בהדרגה על פני מספר שנים. אבל צריך להתחיל איפשהו. מקור הכסף הוא העברת תקציב המעונות ממשרד העבודה למשרד החינוך. אולם אז נכנס לתפקיד שר עבודה חדש ובלם זאת''.

כעת מדגיש בנט: ''החינוך לגיל הרך חייב לעבור למערכת החינוך. אם לימין החדש יהיה כוח פוליטי ראוי, נדרוש להעביר את הילדים הללו לחינוך''.