הרב שמואל אליהו בשכונת קרית משה ברחובותיקיר שלום

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגיע אמש (ראשון) לשכונת קרית משה ברחובות על מנת לחזק את בני העדה האתיופית המתגוררים בשכונה בעקבות האירועים האחרונים.

הרב אליהו ציין בשיחתו כי גאולת ישראל היא כמו האברים המתחברים אט אט לגוף ובונים אותו מחדש, וכי הגאולה לא הייתה שלימה אם הייתה חסרה באיבר של יהדות אתיופיה. לדבריו ברגע שיהודים אלו עלו ארצה גאולת ישראל השלימה עצמה בקיבוץ גלויות.

הרב אליהו קרא לאחדות והדגיש כי דווקא בימים אלו צריך לחבר את הלבבות ולהיות ״כאיש אחד בלב אחד״.

הרב אבי שיש, חבר איגוד רבני קהילות ורב קהילת משכן ישראל שרבים מחבריה הם יהודים עולי אתיופיה, ציין כי צריך ללמוד את המורשת המפוארת של יהודי אתיופיה ובמיוחד צניעותם ומסירות נפשם על שמירת יהדותם. עוד הוסיף כי בשכונת קריית משה גרים בהרמוניה ובאחדות כלל עדות ישראל וכי היא מהווה מודל עבור עם ישראל.

במהלך הימים האחרונים קיים הרב שיש שיחות חיזוק עם בני נוער ומבוגרים מקהילת יהודי אתיופיה. לדבריו במקום שיש קושי וכעס ראוי לדבר ולשמוע, כי שיח משותף יוביל לאהבה ולפתרונות.

רבים מבני העדה מעידים על כך שהם פגועים ומתוסכלים, ולדברי הרב שיש חשוב להבין שבעיה זו היא לא בעיה של יהודי אתיופיה, אלא בעיה של כולנו ויש למצוא לה פתרונות. "אם נשכיל ונמצא חלופה למחאה בשיח ובדיבור נוכל למצוא פתרונות מעשיים".

מנכ"ל איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו: "שמחים מאד שרבני האיגוד הפזורים בכל רחבי הארץ מחוברים לכל עדה ויודעים לתת מענה ראוי ברוח ובאור".