נציגי המשפחה נכנסים למח"ש. היום
נציגי המשפחה נכנסים למח"ש. היוםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממצאי הדו"ח הבליסטי קובעים כי קצין המשטרה שפגע בסלומון טקה, ירה לעבר הקרקע, וזאת בהתאם לגרסה שמסר בחקירתו במח"ש.

כתוצאה מהירי לקרקע ניתז הקליע, פגע בסלומון טקה - וגרם למותו. ממצאי הדו"ח מאששים את גרסת קצין המשטרה, שטען מהרגע הראשון שביצע את הירי לעבר הרצפה.

"זו הייתה גרסתו מהרגע הראשון, והיא מקבלת כעת חיזוק ממח״ש שחוקר כבר שמונה ימים את האירוע", מסר מקורב לקצין המשטרה לאחר פרסום הממצאים. "הקצין ירה בקרקע ולא התכוון לפגוע בצעיר".

הבוקר נועדו עורכי דינה של משפחת טקה ונציגי המשפחה עם ראשת מח"ש, הפרקליטים העוסקים בתיק והמשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר. פרקליטי המשפחה ביקשו לקבל את ממצאי נתיחת הגופה וממצאי הדוח הבליסטי. בתגובה, ביקשו ראשת מח"ש והמשנה לפרקליט המדינה לשקול את העניין.

במהלך הפגישה שוחחו הצדדים על תחושות המשפחה בדבר שיטור היתר שמופעל כלפי בני העדה האתיופית. המשפחה מיוצגת על ידי הקליניקה לקידום שוויון בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר אילן.

ממח"ש נמסר בתום הפגישה כי במהלכה נמסר למשפחה מידע אודות החקירה, ובין היתר עלה בה כי "במהלך החקירה בוצעו עד כה בדיקות מדעיות פורנזיות שונות, בהן ניתוח פתולוגי, בדיקות בליסטיות של הירי, בדיקות של הנשק בו בוצע הירי, ובחינת הזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי. הממצאים לעת הזו של בדיקות אלו תומכים בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, כאשר נתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח והביא למותו המצער".

"לצד זאת הובהר, כי החקירה עדיין נמשכת, וכי עדיין לא ניתן לגבש תמונת מצב ברורה וסופית באשר לנסיבות הירי ומהלך האירועים שהביאו לתוצאה הטראגית. כן הובהר כי מטבע הדברים, עדיין מוקדם לקבוע מה המשמעות המשפטית של הממצאים העובדתיים, שכן כאמור החקירה טרם הסתיימה", נמסר עוד.

הצתת רכב בתל אביב