הליכוד
הליכודצילום: יוני קמפינסקי

הפובליציסט הבכיר אמנון לורד פרסם מאמר בעיתון ''ישראל היום'', שבו קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לשריין את נפתלי בנט ואיילת שקד במקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת.

לדברי לורד, אין מספיק מילים כדי להסביר את הסכנות הממתינות לחברה הישראלית במקרה של אובדן השלטון של הליכוד ומפלגות הימין.

''כדי למנוע מפלה בבחירות יש צעד מתבקש שכולם מדברים עליו אבל הוא דורש מנהיגות כדי לממש אותו: זהו צירופם במהירות האפשרית של איילת שקד ונפתלי בנט לליכוד במקום ריאלי ברשימה לכנסת. המהלך ההרסני של סוס העץ ליברמן זרע בלבול ודמורליזציה בימין. החזרת המורל והגדלה משמעותית של הסיכוי לניצחון דורש מהלך של אחדות, גם אם בימין יש בטן מלאה נגד שקד ובנט''.

לורד הסביר כי ישראל נמצאת כפסע מהקמתה של ממשלה פוסט־ציונית, עם כל ההשלכות החמורות שיש לזה על ביטחון המדינה ועל דרדור החברה הישראלית למדרון של חוסר יציבות.

''הידיעות על המפגש שקיים בני גנץ עם איימן עודה לפני כחודשיים, לפני הפגנת האופוזיציה בכיכר מוזיאון תל אביב, לא קיבלו את ההבלטה הראויה. גם משמעותן טואטאה אל מתחת לשטיח הבורות וכותרות היום־יום''.

לורד מזכיר כתבה ב"אל מוניטור" שבה נחשפו יחסי כחול לבן עם הרשימה הערבית המשותפת, שעלולים להצעיד את ישראל לעבר מדינת כל אזרחיה. ''גנץ הוא אדם חלש, וכפי שיוסי ביילין תמרן את אהוד ברק לוועדת החקירה על אירועי אוקטובר 2000 ולוויתורים מרחיקי לכת בטאבה, כך עופר שלח וחבריו באגף שמאל של כחול לבן תמרנו את הרמטכ"ל בדימוס אל זרועותיו של איימן עודה''.

לדבריו, המטרה של גנץ, אהוד ברק, יאיר לפיד וליברמן היא לכאורה ''הפלת נתניהו וגאולת ישראל דרך הביבים של הברית האנטי־ציונית. למעשה, מי שעורר את הביביפוביה לאורך השנים התכוון להגיע לרגע המכונן הזה: שמנהיגים פוליטיים ציונים מהשמאל יהיו מוכנים להרחיק לכת ואף לסכן את יסודות החברה הישראלית רק כדי להיפטר מנתניהו. כדי לבלום את הסכנה, צריך לגייס את כל הכוחות".