אנשי חינוך מצרפת בעקבות התנ"ך

שר החינוך הרב רפי פרץ השתתף אמש (רביעי) בארוחת ערב חגיגית בהשתתפות קבוצה של 20 מורים מצרפת שהגיעו לסמינר של עמותת עולם שלם העוסקת בחיבור ילדי התפוצות לירושלים.

בארוחת הערב השתתפו גם שר שלום ג'רבי מנהל חטיבת החינוך בקק"ל, שלמה בקיש יו"ר עמותת מכללת ליפשיץ, ודניאל בן חיים מנכ"ל החוויה הישראלית.

שר החינוך שוחח עם המחנכים ודן עימם בשונה ובדומה במערכות החינוך, ובקשיים של המורים והמחנכים בתפוצות. בדבריו התייחס השר פרץ לסוגיית ההתבוללות בתפוצות, "כארבעים אחוזי ההתבוללות בצרפת (כך ע"פ נתוני הסוכנות) הם סימן מדאיג", אמר השר, "כיום יש בצרפת כ-400,000 יהודים, עם 40% התבוללות היכן תהיה יהדות צרפת בעוד עשור?"

שר שלום ג'רבי אמר: "קק"ל רואה בעולם שלם גוף תוכן משמעותי ומוביל והסמינר הזה הוא הוכחה לחשיבות של הקשר עם גופי חינוך בכל העולם".
רוברט דרעי, מנהל הקבוצה מטעם Fsju אמר: "זו זכות בשבילנו לטייל בירושלים, להתחבר לערכים ולחשוב יחד על החינוך היהודי והחשיבות של חיזוק הקשר של התלמידים לירושלים".

עדי ונר, מנכ"לית עולם שלם אמרה כי החינוך בבתי הספר היסודיים, "החיבור של כל ילד יהודי לירושלים והכל באמצעי הוראה מתקדמים וללא עלות לבתי הספר הם חלק מהדרכים לשמור את הגחלת אצל כל יהודי, 300 בתי ספר מכל רחבי העולם המשתתפים בפרוייקט הם חלק מדרך לחיבור וקידום השיח על יהדות, זהות ושותפות של כל יהודי העולם".